چرا رتبه بندی فرهنگیان اعمال نمی شود؟

چرا رتبه بندی فرهنگیان اعمال نمی شود؟

به گزارش فارس، حدود 100 و 300 معلم به ترتیب در اردبیل و شهرکرد دست به تظاهرات زدند و ماموران حراست اداره کل آموزش و پرورش کوم از ورود معلمان معترض به ساختمان جلوگیری کردند. معلمان همچنین شعارهایی مانند «معلم زندانی باید آزاد شود» و «برابر بدون فریب اعمال شود» سر دادند.

730 هزار معلم منتظر اجرای لایحه رتبه بندی هستند
سال ها بعد لایحه رتبه بندی معلمان در آذرماه به تصویب مجلس رسید. به گفته منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، 730 هزار معلم مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند.

به گفته وی، با اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، حداقل حقوق آنها حدود هشت میلیون و حداکثر 15 میلیون تن خواهد بود.

چرا لایحه رتبه بندی اجرا نشد؟
اگرچه مجلس لایحه ارزشیابی معلمان را تصویب کرد، اما روز یکشنبه (۱۹ دی) هیات امنا در نامه ای به رئیس جمهور از مجلس خواست تا برای بررسی لایحه ارزشیابی معلمان وقت بیشتری بگذارد.

دولت 25 هزار میلیارد تن برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داده است. اما دیری نگذشت که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از کسری بودجه این پروژه خبر داد.

وی گفت: با توجه به بودجه سال آینده به نظر می رسد در ابتدا چنین کسری نداشته باشیم. اما مطمئن باشید که در این مسیر راه حل هایی خواهیم داشت و با کسری مواجه خواهیم شد.»

نوری گفت: 25 هزار میلیارد تن وام برای رتبه بندی سال آینده در نظر گرفته شده است، اما اینکه آیا این برای تصویب مجلس که اکنون در هیات امنا است کافی است یا نه، فکر می کنیم بیشتر نیاز است و پیشنهاد می شود. از نمایندگان مجلس “این است که این بودجه را به اندازه نیاز خود افزایش دهیم”.

باید دید آیا جلسات دیروز معلمان می تواند به اجرای این لایحه قبل از ۱۴۰۰ سرعت ببخشد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید