چرا فائزه هاشمی از فعالیت حزبی منع شد؟


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893468

فیضه هاشمی بر اساس مصوبه کمیسیون اصل 10 از فعالیت حزبی و سیاسی منع شده است، اما این ممنوعیت ناشی از رفتار و گفتار فرزند مرحوم هاشمی است که از مواضع ضد اسلامی تا براندازی نظام را شامل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فعالیت احزاب و همچنین ایفای نقش احزاب در کشور، تنها در صورتی دارای شخصیت حقوقی خواهد بود که کمیسیون حزب طبق ماده 13 قانون اساسی این قانون را تشکیل دهد. 10 وزارت کشور فعالیت های آنها را کنترل می کند.

در واقع تشکل های سیاسی، احزاب و اتحادیه های مختلف صنفی اعم از موسسات ورزشی، فرهنگی و صنعتی با تایید این نهاد بر اساس قانون مجوز تاسیس و فعالیت را از وزارت کشور و قوه قضائیه دریافت می کنند ضمن اینکه عملکرد چهره‌های فعال در گروه‌های حزبی و صنفی نیز باید تایید شوند، این کمیسیون باید همراهی شود، بنابراین رسیدگی به ایرادات وارده به کار حزبی و صنفی نیز از دیگر وظایف این نهاد قانونی است.

اخراج فیضه هاشمی با تصمیم کمیته حزب در اصل 10

این در حالی است که در یکی از آخرین جلسات کمیسیون اصل 10 حزب و در جریان بررسی عملکرد چهره های حزب، «فائزه هاشمی» از اعضای حزب کارگزاران ساختمان به نقل از مالک، از ادامه فعالیت حزبی محروم شد. شریعتی نیاسر عضو کمیسیون اصل 10 احزاب فضه هاشمی نماینده سابق مجلس و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از ادامه فعالیت حزبی محروم شد.

اگرچه به گفته این عضو کمیته ماده 10 حزب، رای اعضای این نهاد قانونی به هاشمی ابلاغ شده است، اما نه فائزه هاشمی و نه حزب مورد نظر وی یعنی. عوامل ساختمانی به این تصمیم واکنش نشان داده اند.

البته «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در اظهاراتی کوتاه گفت: در این زمینه چیزی به حزب کارگزاران ابلاغ نشده و فضه هاشمی در جلسات حزب حضور فعال دارد!

چرا فائزه هاشمی از فعالیت حزبی منع شده است؟

ملک شریعتی نیاسری نماینده مردم تهران در مجلس در نشست خبری علت تصمیم کمیسیون اصل 10 حزب با بیان اینکه اقداماتی علیه مصالح کشور و تبلیغ علیه نظام انجام داده است، گفت: و به دلیل محکومیت هایی که داشت و بنا به نظر مقامات امنیتی اجازه فعالیت پیدا کرد.حزبی ندارد.

اما باید دید در بررسی عملکرد فائزه هاشمی ممنوع الفعالیت حزبی چه مواردی مشاهده می شود.

در فتنا 88 ایفای نقش می کنم

فائسه یکی از پربارترین اعضای خانواده هاشمی در حوادث قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 بود که از مهم ترین و تاثیرگذارترین حامیان موسوی بود که در این حمایت سنگ تمام گذاشت و مانند موسوی تخلف کرد. قواعد بازی سیاسی و چون حوصله و حوصله شکست در انتخابات را نداشت بستر حوادث پس از انتخابات شد.


فیض در جلسه پیش از انتخابات در ورزشگاه آزادی که خاتمی و زهرا رهنورد نیز حضور داشتند، دوران اصلاحات را ادامه دوران سازندگی دانست و در توصیف دوران دولت نهم گفت: ما داریم زندگی می کنیم. در شرایطی که ملت ایران گرفتار بدبختی و ذلت و ذلت شده است!»


فیضه گفت: مطمئنم اگر این دولت به خاطر اشتباهات ما پیروز شود به آقای احمدی نژاد مظنون می شود که خود را امام زمان می خواند و با قدرت بیشتری اشتباهات گذشته را ادامه می دهد!


سخنان سرگشاده دختر حشمیر رفسنجانی که هرگز مورد انتقاد و واکنش پدر قرار نگرفت، زمینه ای شد تا احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی بگوید: «دوره اصلاحات ادامه راه سازندگی است و آقای موسوی. ادامه همان راه است.» یعنی اشرافیت آقای هاشمی در کشور ادامه خواهد داشت.

با همه فراز و نشیب ها، انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، اما پایان انتخابات در واقع پایان فعالیت های فضه هاشمی نبود، به همین دلیل او تجمعات اعتراضی را سازماندهی و ایجاد کرد که بعدها به بحرانی برای کشور تبدیل شد و کشور را متزلزل کرد. نقش موثری ایفا کرد.

شرکت در تجمعات، اظهارات تحریک آمیز و توهین های فیضه هاشمی در نهایت منجر به دستگیری وی در 9 خرداد شد، اما دستگیری وی به دلیل فشارها برای آزادی تنها یک روز به طول انجامید.


فائزه هاشمی اگرچه پس از بازداشت یک روزه مدتی در حاشیه ماند و جدای از حرف های پراکنده ای که از وی در رسانه ها منتشر شد، خبری از وی نبود اما حضور مجدد وی در حاشیه در … 16 آذر و مراسم روز دانشجو در معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد و سخنرانی وی در جمع تعدادی از یاران موسوی و همچنین در حضوری دیگر در جمع یاران حسینی در روز عاشورای حسینی در تهران سخنرانی کرد. ادامه تحرکات او در انتخابات.

توهین فیضه هاشمی به رسول الله (ص)

البته فعالیت و تبلیغات علیه نظام تنها بخشی از نقش های فائزه هاشمی در سال های اخیر است.

وی در سخنان عجیبی به پیامبر اسلام اهانت کرد و گفت: حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مال حضرت خدیجه نهی کرد. حضرت محمد(ص) فعالیت اقتصادی نداشت، پیامبر بود!

توهین به امام حسین (ع) به بهانه حمایت از زندانی سیاسی

فیضه هاشمی در بیانیه ای در دفاع از امیر انتظام، وی را به عنوان یک زندانی سیاسی بهانه ای برای توهین به امام حسین (ع) قرار داد. وی در اظهارات بی اساس و ضعیف گفت: اگر امیر انتصام را نماد ظلم بدانیم، نمی توان از امام حسین(ع) در چارچوب ظلم یاد کرد. مدت عاشورا حداکثر 10 روز بود، امام در میدان جنگ کشته شد و فرصت دفاع پیدا کرد و امری متقابل بود، اما امیرانتظام 40 سال در زندان مظلوم بود.

فعالیت های سپاه برای کشور مضر است، باید در لیست تحریم ها بماند!

همزمان با ادامه مذاکرات برای احیای برجام در کشور، فائزه هاشمی در اظهاراتی عجیب خواستار ماندن سپاه در فهرست تحریم های آمریکا و متحدانش شد.

وی گفت: فعالیت های سپاه برای کشور مضر است! تنها راه بازگشت سپاه به پادگان، ماندن در لیست تحریم است! آنچه جامعه ایران از سپاه می گیرد منفی است و باید در جایی جلوی آن گرفته شود. من فکر نمی کنم که حذف گارد کره از لیست گروه های تروریستی به نفع ایران باشد.

فضه هاشمی با طرح این مواضع عملا به تریبون ضد انقلاب در کشور تبدیل شده است.

ملاقات عمومی با اعضای فرقه بهائیت

دیدار فیضه هاشمی با ماهوش با «ماهوش ثابت» از محکومان نهادهای امنیتی و فرقه بهائیت، از جمله اقداماتی بود که بدون تردید رسانه ای شد. علاوه بر این اقدام او واکنش های زیادی را در پی داشت تا جایی که پدرش نیز در پاسخ به این اقدام او گفت: «فازه اشتباه بدی مرتکب شد و باید آن را درست کند و جبران کند» اما فضه به آن بی اعتنایی کرد. واکنش های عمل او او در مصاحبه ای اعلام کرد که اقدامش اشتباه نبوده و پشیمان نیست، نظام به بهاییان ظلم کرد!

مدتی بعد با فریبا کمال آبادی، یکی دیگر از زندانیان فرقه بهائیت و یکی از 7 عضو شورای رهبری بهائیت در ایران آشنا شد.

حال با بررسی این رفتارها می توان متوجه شد که چرا کمیته ماده 10 حزب به عنوان یک نهاد قانونی به ممنوعیت فعالیت سیاسی فیضه هاشمی رای داد اما دبیرکل حزب وی از ادامه فعالیت حزبی هاشمی خبر داد. !

دیدگاهتان را بنویسید