چرا قانون ارزشیابی معلمان بر اساس عدالت اجرا نشد؟

چرا قانون ارزشیابی معلمان بر اساس عدالت اجرا نشد؟

حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت: رتبه بندی معلمان در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و در برنامه ششم به عنوان یک اصل مطرح شد و این امر به عنوان بزرگترین افتخار شورای اسلامی در حوزه آموزش و پرورش و برای اولین بار به ثبت رسید. این نوار پس از پیگیری های مختلف در طول سالیان متمادی و بر اساس مستندات قبلی تصویب شد و این موضوع تا حد زیادی پاسخگوی مطالبات معلمان بوده است.

نماینده مردم همدان و فامینین در شورای اسلامی افزود: از سال 1400 که رتبه بندی قانون شد، باید در 6 ماهه دوم شکل اجرایی به خود می گرفت و 12 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 1400 درج شد. 6 ماه اما هیچ آیین نامه ای تدوین نشد. نه رتبه بندی اجرا شد و نه کار خاصی انجام شد و این بار به سال 1401 منتقل شد و در بودجه سال 1401 دولت 25 هزار میلیارد تومان برای نظام رتبه بندی در نظر گرفت اما در مجلس تاکید کردیم که این کافی نیست و 13 هزار میلیارد تومان به او اضافه شد و این رقم به 38 هزار میلیارد تومان رسید و این رقم می توانست مشکل فرهنگیان آن زمان را حل کند اما مشکل اینجاست که 12 هزار میلیارد تومان از سال 1400 به مدت 6 ماه باقی مانده است.

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع با احتساب 12 هزار میلیارد تومان 1400، 50 تکلیف برای نظام ارزشیابی معلمان بود نه 38 تکلیف و باید دوره 18 ماهه را با 50 کار حل می کردیم. تکلیف نه با تکلیف 38. در سال 1401 بارها معلمان را با اجراها ناراحت و آزار دادیم، یک بار بعد از مطرح شدن سؤال امتحان، گفته شد که این قانون شامل مهرآفرین نمی شود، در حالی که فقط صد هزار مهرآفرین وجود دارد. . چرا معلمی با 16 سال سابقه باید امتحان بنشیند در حالی که می خواهد مبلغ ناچیزی به حقوقش اضافه شود و در این مورد مجددا مجلس به قوت خود آمد و اعلام کرد که در ترمیم حقوق باید مهرآفرینان نیز مانند دیگران پرداخت شود.

وی ادامه داد: بعد گفتم چون مجلس از اول مهر 1401 مهر آفرینان را تصویب کرد، از آن تاریخ پرداخت می کنیم، بنابراین یک سال از این حقوق حذف کردند، سپس به دیوان محاسبات و دیوان محاسبات رسما ارجاع دادیم. نامه ای نوشت و اعلام کرد که منظور مجلس از 31 شهریور 1400 است و یک سال است که مدام در نظام رتبه بندی شرکت می کنیم. همچنین آنچه در مدارس اجرا می شود قابل قبول نیست و عدالت رعایت نشده است و معلمی با 30 سال خدمت به حق خود نرسیده است.

رئیس فراکسیون آموزش و پرورش شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به نمایندگان گفت: امروز همه برای ضعف در اجرای رتبه بندی دلیل می آورند اما چرا در 8 اسفند 1401 حقوق معلم نیز به طور کامل نبود. پرداختی مشکوک است و بیشترین فشار بر معلم وارد شده است و این غیر قابل قبول است

دیدگاهتان را بنویسید