چرا لیونل مسی را لاپولگا می نامند؟

امروز ۲۴ ژوئن، لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی فوتبال ۳۵ ساله شد و به همین دلیل عکس هایی از این بازیکن را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرد.

مشهورترین لقب لیونل مسی مسیح است، اما این فوق ستاره آرژانتینی لقب دیگری دارد: لاپولگا یا کوکاکولا. طرفداران لیونل مسی اغلب او را GOAT می نامند که به معنای چهار کلمه است که در انگلیسی به معنای “بزرگترین تمام دوران” است و البته این عنوان در زبان انگلیسی به معنای بز است. اما مسی عنوان معروف دیگری هم دارد. لاپولگا. برای بسیاری از طرفداران فوتبال همیشه این سوال مطرح بوده که لاپولگا به چه معناست و چرا مسی به این عنوان مشهور است؟

Lapolga در اسپانیایی به معنای کوکا است. مسی از کودکی به این عنوان معروف بود. گفته می شود که دو برادر بزرگتر لئو برای اشاره به جثه کوچک برادرشان او را لاپولگیتا یا کک کوچولو می نامیدند و از آن زمان این عنوان با مسی گره خورده است. در زمین فوتبال روزاریو دوستان لئو مسی او را به نام برادرانش لالیگا صدا می کردند. مسی در نوجوانی به بیماری مبتلا شد که مانع از رشد او شد. بیماری که بارسلونا هزینه آن را پرداخت.

اکثر بزرگان تاریخ فوتبال عناوینی دارند که با آن ها شهرت دارند. کریستیانو رونالدو در اسپانیا با نام “آلبوچو” شناخته می شود و رونالدو د آسیس موریرا برای همه بازیکنان با نام “رونالدینیو” شناخته می شود. دومین عنوان پرکاربرد لئو مسی است اما لاپولگا. اما این کلمه به چه معناست و چرا برای نشان دادن مسی استفاده می شود؟

برخی رسانه ها مسی را در دوران جوانی لاپولگا اتمیکا یا کوکای اتمی می نامیدند. قدرت قدرتمند مسی همیشه به او این امکان را داده است که در نبردهای فیزیکی از حریفان بزرگتر خود عقب بماند. او با سرعت حرکات پا دریبل های باورنکردنی انجام می دهد و در اسپانیا به دلیل قدرت بدنی کم و حرکات تکنیکی او را با حرکات کک حشره مقایسه می کنند.

البته مسی به جز لاپولگا عناوین دیگری هم دارد. اکثر طرفداران او را لئو صدا می کنند. این نام مستعار که به اختصار به نام کامل او می گویند لیونل است که از روی عشق استفاده می شود. اکثر هم تیمی های مسی در بارسا و پاری سن ژرمن او را لئو خطاب می کنند.

گفته می شود خانواده لیونل مسی به دلیل علاقه به لیونل ریچی، خواننده مشهور آمریکایی، نام او را انتخاب کرده اند. برخی از هواداران مسی ستاره مورد علاقه خود را به خاطر بازی در بارسلونا، مسیح یا ناجی نامیده اند.

دیدگاهتان را بنویسید