یزد را «موزه شهر تاریخی» در کنار رم، بارسلون، سن پترزبورگ و پاریس می نامند.

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780355

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: شهر یزد به همراه شوشتر و ماسوله از سوی نشریه تخصصی بین المللی A 2 به عنوان شهر کلی انتخاب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: یزد در کنار شهرهایی مانند رم، بارسلون، سن پترزبورگ، ورشو، برلین، «شهر-موزه تاریخی» اعلام شده است. پاریس و غیره

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: مجله الف 2 هدف از معرفی یک شهر کامل و انحصاری را برای دستیابی به چرخه بهبود وضعیت شهرهایی که شهرهای واجد شرایط به عنوان شهرهای ایده آل معرفی و معرفی می کنند بررسی می کند. توسعه آنها تاثیر زیادی خواهد داشت و چنین مشکلی در دراز مدت می تواند باعث ایجاد رقابت بین شهرها برای رسیدن به جایگاه شهر پاراگون، بهبود شرایط آنها در ابعاد مختلف شهری و قرار دادن آنها در مسیر توسعه شود. از سوی دیگر، با مطالعه ویژگی های شهرهای پیشنهادی، می توان مدل هایی برای حل مشکلات این گونه شهرها به دست آورد.

فاطمی درباره نحوه انتخاب یزد توضیح داد: یکی از مهم ترین و پایدارترین مقاصد گردشگری این شهر موزه های تاریخی هستند که در کنار توسعه در محلات و محله ها طبیعت تاریخی را حفظ می کنند و این موضوع در معماری بیشتر است. در یزد به دلیل خاستگاه تاریخی دوره های مختلف، عناصری در مرکز شهر و بافت تاریخی باقی مانده است که از آن جمله می توان به مدارس، تکایا، مقبره بزرگان، مدرسه حکما و … اشاره کرد.

به گفته وی، در یزد می توان در دوره های تاریخی قدم زد و ساختار مسکن و فعالیت های اقتصادی در دوره های مختلف به ویژه بازار و صنایع دستی شهر مانند رم، بارسلون، سن پترزبورگ، ورشو، برلین، پاریس را دید. و دیگران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید