یزد را «شهر کامل» ایران می نامند

ساعت: 09:36
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779353

در اولین رویداد انتخاب شهر ایده آل ایران که توسط نسخه تخصصی بین المللی 2A برگزار شد، شهر یزد به همراه شوشتر و ماسوله عنوان شهر کامل ایران را از آن خود کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مجله تخصصی بین المللی 2A در حوزه معماری و ساخت و ساز فعال است که اولین رویداد معرفی شهرها را به صورت کامل برگزار کرد که در آن به ارائه ظرفیت نهفته و بالقوه شهرها در حوزه میراث تاریخی، معماری مرمت شهری، بازسازی و یزد موفق به کسب عنوان «شهر کامل» شد.

در این رویداد بزرگ با حضور چهره های ملی و بین المللی در حوزه معماری و شهرسازی در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی تهران، شهر یزد در حوزه تاریخی و موزه های نزدیک شوشتر و ماسوله برگزار شد. می تواند عنوان شهر کامل را کسب کند.

«فول سیتی» برند بسیار مهمی است که وقتی شهری به این عنوان می‌رسد، در سطح ملی و جهانی در جامعه تخصصی معماری و شهرسازی حضور پیدا می‌کند و در تعاملات بین‌المللی اعم از خواهرخواندگی و موارد دیگر، می‌توان از این عنوان بهره برد. مقدار زیادی

“شهر کامل” (شهر پرفکت) شهری بزرگ و مدرن است که در آن گذشته و خاطرات شهر با سرزندگی و انرژی زمان حال همراه است و در چنین شهری معماری، فضای عمومی، پایداری، عدالت اجتماعی، حمل و نقل، و ویژگی های زندگی شهری دست به دست هم داده و فضایی را ایجاد می کند که پاسخگوی تمام مشکلات و مشکلات شهر و ساکنان آن باشد.

هدف از معرفی شهر ایده آل (شهر پاراگون) دستیابی به چرخه بهبود وضعیت شهرها است و از یک سو شهرهای واجد شرایط به عنوان شهرهای ایده آل دنیا معرفی و معرفی می شوند که تاثیر بسزایی در آنها خواهد داشت. برندسازی و توسعه

چنین مشکلی در درازمدت منجر به رقابت بین شهرها برای عملکرد به عنوان الگو، بهبود شرایط آنها در ابعاد مختلف شهری و قرار دادن آنها در مسیر توسعه خواهد شد. از طرفی با مطالعه ویژگی های شهرهای پیشنهادی می توان مدل هایی برای حل مشکلات این گونه شهرها به دست آورد.

شهر-موزه شهری است که فضاها و بناهای آن شرایط تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کرده و به عنوان یک تاریخ گویا عمل می کنند.

محدوده های موزه، مناطق جغرافیایی خاصی در شهر هستند که شامل موزه ها، بناهای تاریخی و فرهنگی و فضایی که شامل آن بناها می شود، علاوه بر بازدید از میراث فرهنگی، امکان لذت بردن از فضای شهری و تجربه زندگی اجتماعی را برای افراد فراهم می کند. »

نوع فرهنگ و وجود فرهنگ های خاص، وجود عناصر تاریخی، کیفیت فضاهای عمومی، امنیت و ایمنی، دسترسی مناسب (سیستم حمل و نقل و پوشش متنوع)، کیفیت آب و هوا (سطح پایین آلاینده ها)، در دسترس بودن امکانات و خدمات به گردشگران، وجود کیفیت‌های فیزیکی منحصر به فرد، وجود اکوسیستم‌های خاص و عناصر طبیعی خاص معیار انتخاب شهر عالی است.

در همین راستا مجله 2A مفهوم پیشگام شهر کامل یا «شهر پاراگون» را در قالب «شورای تعامل شهر» یا «مرکز مطالعات توسعه شهری و زندگی متوازن» معرفی می کند.

هدف از معرفی چنین مفهومی برداشتن گامی در جهت ایجاد محیطی مساعد برای مردم سراسر جهان است که در راستای این هدف چارچوبی ایجاد شده است که به رهبران توسعه شهری کمک می کند تا از فضا به عنوان منبع موثر توسعه استفاده کنند.سرمایه گذاران در طول مسیر به چشم انداز خود پی ببرند.

امیدواریم مسئولان کشوری و استانی با نگاه ویژه به یزد کمک کنند تا ظرفیت های منحصر به فرد این شهر به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید