چرا هنوز حقوق کارمندان و مستمری بگیران افزایش نیافته است؟

چرا هنوز حقوق کارمندان و مستمری بگیران افزایش نیافته است؟

در شرایطی که قرار بود لایحه تعدیل حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی پس از حدود یک ماه بررسی و تصویب در مجلس از ابتدای آذرماه اجرایی شود و درآمد مشمولان این قانون خواهد شد. افزایش دادن. ، تاکنون این اتفاق نیفتاده است که به نظر می رسد دلیل عدم ثبت نام بوده است.اطلاعات از مراجع اجرایی می باشد.

با توجه به اینکه قرار بود لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی پس از حدود یک ماه بررسی و تصویب در مجلس از ابتدای آذرماه اجرایی شود و درآمد مشمولان این قانون افزایش یابد. ، تاکنون این اتفاق نیفتاده است که به نظر می رسد دلیل عدم ثبت نام بوده است.اطلاعات از مراجع اجرایی می باشد.

تقریباً یک ماه از 26 مهرماه که لایحه تعدیل حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و کشوری در مجلس مطرح شد، گذشت تا 23 آبان که مصوبه مجلس در این راستا – البته با تغییرات و اضافات – بود. مصوب شورای نگهبان.

بر این اساس مقرر شد از حدود 900 هزار تومان تا یک میلیون و 50 هزار تومان البته علاوه بر حق خانواده و اولاد به حساب مشمولان این قانون واریز شود.

بر اساس مفاد این مصوبه حق خانواده 50 درصد و حق فرزند 100 درصد افزایش و به مبلغ متناسب اضافه می شود که به ترتیب 611 هزار تومان و 211 هزار تومان می باشد.

در خصوص الحاق و حذف در این قانون تغییرات دیگری نیز از سوی نمایندگان مجلس انجام شد که در نهایت این قانون پس از تصویب در 26 آبان ماه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و در این ماه (دی ماه) نیز به دلیل وجود ضایعات، سپرده های جدید دریافت خواهند کرد. اجرای این قانون

در آخرین روزهای ماه گذشته، ولی اسماعیلی – نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس – به ایسنا گفت: اجرای قانون افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران از مهرماه آغاز می شود و احتمال می رود این قانون در این زمینه اجرایی شود. آبان ماه اجرا می شود و دولت در مهرماه معوقه است

اما علیرغم برنامه ریزی های صورت گرفته و وعده داده شده، این قانون هنوز اجرایی نشده و با وجود پیگیری های خبرنگار ایسنا از سازمان برنامه و بودجه، هیچکس در این زمینه پاسخگو نیست.

مهدی عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، هفته گذشته در گفت وگو با ایسنا، درباره علت اجرایی نشدن این قانون، گفت: استدلال دولت برای اجرا نشدن قانون افزایش حقوق آبان ماه کارکنان این است که دستگاه های اجرایی این قانون را اجرا نکرده اند. اطلاعات خود را ثبت کرده و دولت از ابتدای سال به تکمیل سامانه مربوطه اشاره شده است.

به گفته وی این موضوع در کمیسیون اجتماعی پیگیری و جلساتی تشکیل شد. دولت به ما قول داده است که افزایش حقوق کارمندان در آذرماه اجرایی شود و معوقات مهر و آبان پرداخت شود. امیدواریم به این وعده عمل کنند. البته افزایش حقوق مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی از آبان ماه اعمال می شود.

حال با توجه به اینکه حدود 10 روز تا پایان آذرماه باقی مانده است، باید دید آیا برای یک ماه آینده توزیع متناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی اجرا و معوقات به کارکنان پرداخت می شود یا خیر. حساب ها؟

دیدگاهتان را بنویسید