چرا کارخانه سانتریفیوژ به زیر زمین منتقل شد؟

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران گفت که ایران یک سانتریفیوژ جدید را در یکی از سالن‌های زیرزمینی یک کارخانه سوخت‌رسانی در تاسیسات نطنز راه‌اندازی کرده است. نورنیوز پیش از این از انتقال نیروگاه گریز از مرکز نطنز به خبری با عنوان «گام بلند سازمان انرژی اتمی در حفاظت از تأسیسات هسته ای» خبر داده بود.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیشتر گفته بود با توجه به عملیات تروریستی علیه مجتمع تسای کرج، نیازمند تقویت تدابیر امنیتی و انتقال بخش قابل توجهی از ماشین‌های سانتریفیوژ به مکان امن‌تری هستیم.

در چند سال اخیر و با توجه به بی‌حساسیت و بی‌توجهی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به لزوم ایفای نقش مسئولانه در حفاظت از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورها، برخی اقدامات شیطانی که رژیم صهیونیستی تلویحاً مسئولیت آن را برعهده گرفت، موجب خسارات وارده به ایران شد. تاسیسات هسته ای کشورمان

اقدام سازمان انرژی اتمی کشورمان برای افزایش ضریب حفاظتی نیروگاه های سانتریفیوژ که بر اساس اصول حفاظت غیرعامل انجام شد، در شرایطی دنبال شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهدات حفاظتی خود عمل نکند. اتخاذ این رویکرد که با آگاهی آژانس انجام می شود، پاسخی طبیعی به شرارت هایی است که هدف آن ضربه زدن به فعالیت های صلح آمیز ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید