ماشین های سانتریفیوژ به مکان های امن تر منتقل شده اند


ساعت: 20:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822434

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ماشین آلات تولید قطعات سانتریفیوژ به دلیل اهمیت زیاد به مکان امن تری منتقل شده و همچنان در حال کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از العالم ; بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره انتقال برخی تاسیسات هسته ای از مجتمع کرج به نطنز گفت: برنامه های مشترکی برای توسعه و تولید ماشین های گریز از مرکز، امنیت و ایمنی داریم. تقویت تدابیر امنیتی، جابجایی بخش قابل توجهی از این خودروها و انتقال بقیه به نطنز و اصفهان. به عبارت دیگر ماشین های سانتریفیوژ به دلیل اهمیتی که دارند به مکان امن تری منتقل شده اند و همچنان کار می کنند.

وی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در دو مرحله گزارش داده است، گفت: اول در زمان انتقال این دستگاه ها و دوم در مرحله دوربین ها و رهاسازی آنها، این در چارچوب توافقات است و کنترل وجود دارد. ، اما تا زمان توافق، اطلاعات نزد ما باقی می ماند و احتمالا حذف خواهد شد.

کمالوندی درباره سفر گروسی به تهران و مذاکرات در وین افزود: مذاکرات زیر نظر وزارت امور خارجه است. در برخی از مذاکرات یکی دو ماه اخیر بحث باقی ماندن ضمانت ها مطرح شده است. سفر کردم و جلساتی داشتم، «برای حل سریع مسائل، بیانیه ای در چهار بند صادر شد که سه بند آن اجرا شد، در واقع در اواسط اجرای بند سوم هستیم، در واقع یک جدول زمانی بود و ما اصرار داشت که قبل از ژوئن و زمان گزارش آژانس منتشر شود. ما انتظار داریم در صورت وجود تفاهم، عملاً هیچ سؤالی در مورد موضوعات مطرح شده باقی بماند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر هیچ بحث فنی نداریم، هرچند ممکن است مسائل کوچکی باقی بماند که در حال حل شدن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید