ایران سانتریفیوژهای خود را به مکان امن‌تری منتقل می‌کند


ساعت: 18:16
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834940

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه تلاش‌ها برای رفع ابهامات باقی‌مانده در ایران ادامه دارد، گفت: تهران سانتریفیوژهای خود را به مکان امن‌تری منتقل می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر چهارشنبه در تهران گفت: آژانس همچنان در تلاش است تا پاسخ تهران به ابهامات باقی‌مانده درباره غنی‌سازی را روشن کند و تهران سانتریفیوژهای خود را به مکان امن‌تری منتقل می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از کیف پایتخت اوکراین در مورد تأسیسات غنی‌سازی در ایران بازدید کرده است، گفت که آژانس همچنان در تلاش است تا پاسخ‌های تهران به مسائل حل‌نشده را روشن کند. آثار اورانیوم غنی شده در سه سایت در کشور وجود دارد.

گروسی همچنین به توانایی ایران در غنی‌سازی اورانیوم و توانایی تهران در استفاده از سانتریفیوژهای مدرن‌تر اذعان کرد.

گروسی گفت: «آنها سانتریفیوژها را به مکانی منتقل می کنند که احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

«متاسفانه به دلیل عملیات تروریستی انجام شده در ج) ناگزیر به تشدید تدابیر امنیتی در کرج شدیم. «یعنی قسمت قابل توجهی از خودروها را جابجا کنیم. بقایایی هم بود که به نطنز و قبل از آن به اصفهان منتقل کردیم.

وی گفت: به عبارت دیگر ماشین های سانتریفیوژ به دلیل اهمیتی که دارند به مکان امن تری منتقل شده اند و همچنان کار می کنند.

کمالوندی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دو مرحله گزارش داده است که یکی در مرحله انتقال این ماشین‌ها و دیگری در مرحله نصب دوربین‌ها و شروع کار آن‌ها است که به دلیل وجود برخی ابهامات در این زمینه توضیح دادیم. چیزهای دیگر، کاری که انجام می شود در چارچوب توافقاتی است که ما داریم و نظارت وجود دارد، بدون اینکه اطلاعاتی در اختیار آژانس قرار گیرد.»

وی افزود: دوربین‌ها مانند گذشته اطلاعات را ذخیره می‌کنند و در نهایت در صورت توافق، آژانس به اطلاعات دوربین دسترسی پیدا می‌کند و در صورت عدم توافق، اطلاعات نزد ما باقی می‌ماند و احتمالاً حذف می‌شود. یک سخنگوی گفت. انرژی اتمی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید