مشاغل مزاحم شهری در یزد باید به مکان مناسبی منتقل شوند


ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896693

زارع یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: مشاغلی که مزاحم شهروندان در شهر هستند باید جابجا شوند و در این راستا زمینی در محلی خارج از منازل مسکونی برای این مشاغل در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، فاطمه زارع در جلسه علنی امروز شورا گفت: مشاغلی که مزاحم شهروندان در سطح شهر هستند باید جابه جا شوند و در این راستا زمینی برای این مشاغل مزاحم در مکانی خارج از منازل مسکونی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با توجه به توسعه روزافزون شهر و افزایش حجم تقاضای کسب و کار و به دنبال آن افزایش مزاحمت برخی مشاغل برای شهروندان، جابجایی و جابجایی مشاغل ناخوشایند در سطح شهر و تلاش شهرداری ضروری است. باید هر چه زودتر مشاغل مزاحم را ساماندهی کنید تا آسیبی به فضای شهری و شهروندان وارد نشود.

زارع افزود: سازمان بازرگانی شهرداری درخواست واگذاری 34 هکتار زمین را داشت و پس از پیگیری های مکرر در کمیته فنی کارگروه زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی استان، این موضوع مورد تایید قرار گرفت و امیدواریم به زودی طرح جدید مجتمع ساخته خواهد شد و آنها به مشاغل مزاحم سطح شهر و ساختمان های مسکونی منتقل خواهند شد.

حمسی یکی دیگر از اعضای شورای شهر یزد نیز در این جلسه گفت: شهر تجاری موجود جذابیت بصری لازم برای جذب مردم و ایجاد کسب و کار را ندارد.

وی ادامه داد: شهرداری باید برای جذابیت و فضای صنعتی مناسب شهرک تجار برنامه داشته باشد تا مغازه داران و اصناف این بنگاه ها تمایل داشته باشند کسب و کار خود را به شهرک منتقل کنند.

پارسایان یکی دیگر از اعضای شورا نیز در رابطه با مشاغل مزاحم شهر گفت: بر اساس قانون برخی از مشاغل نباید در محدوده شهری مستقر شوند و مسئولان موظف هستند به ویژه در کمیسیون نسبت به این موضوع برخورد جدی داشته باشند. بند 20 ماده 55 تا حضور بنگاههای نامناسب شهری موجب نارضایتی اهالی شهر نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید