ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده یکی از ضروریات کلانشهرها است

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمدحسن اسدی در اجلاس سراسری رؤسای سازمان های ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری های کشور که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد، ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده را یکی از نیازهای کلانشهرها دانست و گفت: یکی از نیازهای کلانشهرها است. الزامات اولیه افراد در تماس با سیستم های ارتباطی شهرداری، ساماندهی و انتقال مشاغل مخل و ​​رفع موانع در شهرها.

وی این کار را سخت‌تر از اجرای سایر پروژه‌های شهری دانست و افزود: برخی مشاغل مانند تغییرات نفتی و مکانیکی در خارج از شهرها فعال بود اما اکنون با توسعه ساخت‌وسازها این مشاغل به دلیل سروصدا در بین بافت‌های مسکونی قرار گرفته است. و آلودگی بصری که برای شهروندان ایجاد کرده اند باید طبق قانون شهرداری جابجا شود.

شهردار شیراز همچنین فاز توسعه میدان میوه و تره بار و فلکه سوم شیراز را از سرمایه گذاری ها و پروژه های مهم در این کلانشهر برشمرد و گفت: ایجاد این میادین می تواند علاوه بر ملاقات، ساماندهی خوبی را در این حوزه ایجاد کند. همه نیازهای شهروندان

اسدی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت ساماندهی بازارهای شیراز در زمینه رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی و رفع مشکلات ترافیکی و احداث بازار بزرگ پروتئین برای ساماندهی بازار کنونی دروازه کازرون، گفت: بازار بزرگ. پروتئین ها در شیراز با 44 هزار متر مربع زیربنا و 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار با حضور وزیر کشور ساخته و افتتاح شد اما سخت ترین کار انتقال محصولات از بازار فعلی به دروازه کازرون و انتقال آنها به بازار پروتئین ها و این مهم است در حالی که دغدغه حفظ مشاغل و مشتریان تجاری بازار فعلی را در نظر بگیرید.

شهردار کلانشهر شیراز با تاکید بر لزوم اصلاح برخی قوانین در حوزه مشاغل نامناسب، تصریح کرد: مجوزهای بسیاری برای مشاغل نامناسب در دوران کرونا به دلیل خطرات کار در فضاهای بسته صادر شد که در حال حاضر ساماندهی و جمع آوری آنها انجام شده است. کار سخت و طاقت فرسایی بر عهده شهرداری ها و سایر دستگاه هاست.

اسدی تصریح کرد: ساماندهی و واگذاری مشاغل اخلالگر و ساماندهی برخی کسبه به دلیل سد معبر نیز از الزامات جدی مردم است که اجرای آن موجب افزایش رضایتمندی مردم از ارائه خدمات می شود.

وی با اشاره به وجود هوای پاک در شیراز در میان کلانشهرها گفت: شهروندان علاوه بر مطالبات خود در حوزه حمل و نقل، خواستار ساماندهی انسداد جاده ها نیز هستند.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه رهبری شهر باید راهکارهای مختلفی را برای رفع مشکلات شهر دنبال کنند، گفت: جلسات مختلفی با مدیران استانی برگزار شد و در مسیر بهبود و اصلاح برخی از فرآیندها هستیم.

اسدی با تاکید بر اقدامات دولت شهری در راستای امید آفرینی یادآور شد: شهرداری شیراز افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی بیش از 50 هزار میلیارد تومان پروژه به مناسبت دهه فجر را در دستور کار دارد.

ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی از وضعیت خوبی برخوردار است

محمدتقی طزروی در این جلسه با بیان اینکه سازمان بازرگانی و محصولات کشاورزی شهری از وضعیت خوبی برخوردار است، اظهار داشت: بسیاری از مشاغل سال ها است که از محل خود نقل مکان نکرده اند، اما مدیریت شهری با فراهم کردن زیرساخت ها و ایجاد زیرساخت ها توانسته کسب و کار را احیا کند. حداقل اختلال .سازماندهی

وی با تاکید بر اینکه تجارت کار محسوب می شود و باید ساماندهی شود، افزود: با ساماندهی این گونه مشاغل می توان نام کار را اطلاق کرد بنابراین تجارت کار محسوب می شود و آن را ساماندهی می کنیم.

ایجاد شهر صنفی در کلانشهر شیراز/انحصار میوه و میدان تره بار شکسته می شود.

مسعود زارعی در گردهمایی سراسری روسای سازمان های ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری های کشور که به همت شهرداری کلانشهر شیراز برگزار شد، با بیان اینکه باید در این گونه جلسات مسائل و تجربیات عملی به اشتراک گذاشته شود، اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی است. در شورای ششم باید مواردی را مد نظر قرار داد خدمات شهری و ساماندهی بنگاه های مزاحم و رفع موانع معابر از خواسته های مردم کلانشهر شیراز است که با 72 رویکرد خدماتی شناسایی شده و در مرحله اجراست.

زارعی با بیان اینکه این 72 رویکرد جلوه ای از خدمات رسانی به مردم است، افزود: از معیشت تا رضایت مردم همه در اداره محیط زیست و خدمات شهری تعریف شده است.

رئیس کمیته بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا خاطرنشان کرد: امسال برنامه این کمیته شامل 921 پروژه است که بر اساس 15 محور مهم پیگیری می شود و این حجم از پروژه ها نشان می دهد که 70 درصد اقدامات در شیراز انجام شده است. شهر خدمات شهری هستند.

زارعی با بیان اینکه توانمندی های کمیسیون با این 15 کلیدواژه پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: ساخت بازارچه و ساماندهی مشاغل مخل دو مورد از این کلیدواژه هاست که 43 بازارچه در شهر شیراز فعال هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: اگر قرار است شهرداری ها خدمت رسانی کنند باید مسیر مستقیم مشخص شود و این موضوع معادلات و سازوکار اقتصادی خود را دارد.

وی با بیان اینکه در تعریف مشاغل نامناسب از مناطق شهری باید 25 دسته مشاغل از شهرها حذف شود و کمیته بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در شورای ششم به این موضوع توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون 12 لایحه مربوط به ساماندهی فعالیت اقتصادی با توجه به اهمیت معیشت و ساماندهی در کمیته خدمات شهرستان مطرح و در شورا تصویب شده است.

زارعی از توسعه جدی در حوزه خدمات شهری در کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: در کمیسیون بند 20 ماده 55 شاهد تشکیل کارگروه رفع موانع تولید بوده ایم و نمایندگان همه اینها را تشکیل می دهند. مسئولین در این کارگروه برای جابجایی مشاغل و زیرساخت های مخرب حضور دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از راه اندازی شهر صنفی خبر داد و گفت: 100 غرفه در توسعه میدان میوه و تره بار و در مجموع 1000 غرفه راه اندازی می شود. در مربع میوه و سبزیجات دوم. خواهد شکست.

طرح مزرعه تا سفره یکی از طرح های ابتکاری شهرداری شیراز و مورد توجه وزارت کشور است.

در این جلسه غلامیرضا غلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خدمات شهری و ساماندهی کسب و کار در شیراز گفت: یکی از طرح های ابتکاری شهرداری شیراز طرح مزرعه به سفره بود که مورد توجه وزارت کشور قرار گرفت. و این طرح باید در استان فارس با حضور معاون اقتصادی به وزیر کشور ارائه شود تا در صورت امکان به عنوان الگو در کشور ارائه شود.

وی مهمترین هدف از این کار را کمک به امرار معاش و ساماندهی امور کشاورزی می داند و افزود: تشکل های ساماندهی می توانند این موارد را دنبال کنند تا مردم از این موارد بهره مند شوند.

ایجاد وحدت با جلسات کارشناسی در سطح ملی

پیمان شفیعی در اجلاس سراسری روسای سازمان های ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری های کشور که به میزبانی شهرداری کلانشهر شیراز برگزار شد، با بیان اینکه شیراز پیشنهاد دهنده این نشست های تخصصی در سطح ملی است و بر تداوم آن اصرار دارد، اظهار داشت: : آسیب شناسی گذشته نشان می دهد که دایره عدم موفقیت در حوزه تنظیم بازار و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، وحدت کشور در اجرای برنامه هاست.

وی تبادل نظر و تبادل تجربیات را زمینه ساز ایجاد رویه و هماهنگی در اجرای برنامه ها دانست و خاطرنشان کرد: شیراز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده و آمادگی دارد تا بستر ایجاد وحدت رویه را در سازمان فراهم کند. سطح ملی با تداوم نشست های تخصصی.