چرا گرفتگی بلوار فرودگاه یاسوژ؟ / نقش دزدها در شکستگی ها چیست!

ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802265

بلوار ورودی شهر یاسوج در ماه های اخیر به دلیل بهسازی ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و امروز بیش از آنکه بتواند پاسخگوی زیباسازی شهری باشد جان شهروندان را تهدید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز، کمبود روشنایی در محورهای پایتخت طبیعی ایران، رانندگی شبانه در شریان های اصلی از جمله بلوار ورودی شهر را به کابوسی برای رانندگان تبدیل کرده است. و مردم

آمار بالای قربانیان و مجروحان تصادفات جاده ای یکی از چالش های اجتماعی کشور و برخی از استان های کهگیلویه و بویراحمد است و این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی شهروندان و کارکنان در یاسوج مرکز استان تبدیل شده است.

آموزش رانندگان و عابران پیاده یکی از مولفه های موثر در کاهش تصادفات جاده ای محسوب می شود، اما ارتقای کیفیت و ایمنی جاده ها و تجهیز این جاده ها به سیستم های روشنایی نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند.

توسعه بلوارهای ورودی هر شهر علاوه بر زیبایی، به ایمنی آن در شب کمک می کند و به مهم ترین پارامترهای ایمنی راه کمک می کند، اما متاسفانه مشاهده می شود که برخی از بلوارهای ورودی در مرکز ژ. ک. منطقه، از جمله بلوار فرودگاه. یک استثنا قائل شوید.

یاسود برای بسیاری از دوستداران طبیعت به عنوان پایتخت طبیعت شناخته می شود و این شهر به عنوان شهری زیبا با طبیعتی عالی شناخته می شود، اما از سوی دیگر کمبود زیرساخت های شهری بسیار مهم باعث شده است تا آنطور که باید و شاید این شهر هنوز هم نداشته باشد. بالقوه برای جذب سرمایه گذاری قابل توجه

نبود روشنایی کافی در بلوار ورودی یاسوج از سمت فرودگاه یاسوج در منطقه بلهزار باعث ایجاد ظاهر نامناسب در منطقه شده و باعث صدمات و گاه تصادفات زیادی در منطقه شده است.

اگرچه موضوع ساماندهی و ساخت بلوار در شهر یاسوج در سال‌های اخیر از سوی مسئولان مطرح شده است، اما هنوز تمهیدات نهایی نشده و مسئولان را بر آن داشته تا از سرقت سیم برق این منطقه خبر دهند. این بلوار مهم شبانه خواهد بود.

این بلوار در ماه های اخیر به دلیل کارهای عام المنفعه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کرده و امروزه در زمره پروژه هایی است که بیش از آنکه بتواند پاسخگوی توسعه شهری باشد جان شهروندان را به خطر انداخته است.

سوالی که اینجا مطرح می شود پروژه کوچکی است که یک تا سه ماه دیگر شروع به کار می کند که چرا باید چندین سال در مرکز استان مسیر طولانی را طی کرد تا به اتمام برسد و جلوه ای خشن به ورودی شهر داده است.

آنچه امروز در این منطقه به چشم می خورد سکوت مطلق در روستاهای مهریان و بلهزار است که باعث گلایه شهروندان در این خصوص به مسئولان شده است.

در همین راستا جمال معتمدی مدیرعامل شرکت برق استان با تایید تاریک بودن ورودی های یاسوج به برخی از مسیرها در جمع خبرنگاران گفت: کمبود اعتبار و شرایط اقتصادی امکان جابجایی تیرهای برق در بلوار میانی را غیرممکن می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق افزود: متاسفانه روشنایی ورودی یاسوج از منطقه سراب طاوه به دلیل سرقت تجهیزات روشنایی و کابل برق با محدودیت مواجه است و برای رفع این مشکل برنامه ریزی شده است.

معتمدی بیان کرد: دستگاه اجرایی بزرگترین بدهکار برق کهگیلویه و بویراحمد به شرکت برق است و مدیران باید به این بدهی توجه ویژه داشته باشند چرا که عدم پرداخت مطالبات می تواند خدمات این شرکت را تحت تاثیر قرار دهد.

از کارکنان می خواهد که به ایمنی و سلامت مردم توجه بیشتری داشته باشند و در ساماندهی این بلوار تلاش کنند تا آسیب های جدی به شهروندان بی گناه وارد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید