چری شاسی بلند فوق لوکس Tigo 9 PHEV را معرفی کرد

چری شاسی بلند فوق لوکس Tigo 9 PHEV را معرفی کرد

تیگو 9 بزرگترین و لوکس ترین شاسی بلند چری محسوب می شود. این خودرو که اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 رونمایی شد، اکنون به عنوان مدل پرچمدار چری در چین به فروش می رسد و دارای امکانات، امکانات رفاهی و توربو قدرتمند 2.0 لیتری است. موتور اما تیگو 9 پلاگین هیبریدی در نمایشگاه خودرو پکن 2024 به این خانواده اضافه شد و اکنون پرچمدار خط تولید شاسی بلندهای لوکس چری محسوب می شود.

به گزارش تجارت نیوز، در نمایشگاه خودروی پکن 2024 که هم اکنون در حال برگزاری است، چری از عضو جدیدی به نام Tigo 9 PHEV رونمایی کرده است. اکنون این خودرو با استفاده از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ و موتور الکتریکی، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و کابین فوق العاده لوکس، قدرتمندترین و فناورانه ترین نسخه کراس اوور پرچمدار این شرکت است.

قلب تپنده Tigo 9 Pro PHEV

قلب تپنده تیگو 9 پرو PHEV یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ قدرتمند است که 238 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور توسط یک سیستم قدرتمند PHEV (پلاگین هیبریدی) متشکل از یک موتور الکتریکی 3 سرعته و یک بسته باتری پشتیبانی می شود. موتور الکتریکی 224 اسب بخار اضافی تولید می کند که باعث شتاب سریعتر و صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.

نیروی حاصل از سیستم هیبریدی به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک منتقل می شود تا به چرخ ها برود. شرب مدعی است که میانگین مصرف سوخت تیگو 9 پلاگین هیبریدی برابر با 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به اندازه و ابعاد خودرو کاملاً قابل توجه و تحسین برانگیز است. به گفته چری، تیگو 9 با باک پر بنزین و باتری کاملا شارژ شده می تواند 1400 کیلومتر را طی کند.

از نظر طراحی بیرونی، Tigo 9 PHEV از یک فلسفه طراحی منحصر به فرد به نام Conquest استفاده می کند. این طراحی خطوط تهاجمی را با ظاهری آوانگارد ترکیب می کند که ظاهری کاملا متمایز به Tigo 9 PHEV می دهد. جلوپنجره بزرگ هشت ضلعی، چراغ های LED تهاجمی و چراغ های روشنایی در روز، رینگ های آلیاژی 20 اینچی چند پره، چراغ های عقب LED کشیده، تزئینات مشکی براق و سقف پانوراما از ویژگی های بیرونی این SUV چینی است.

با ورود به اتاق، کابین مجلل و مجلل تیگو 9 PHEV مسافران را در فضایی متمایز قرار می دهد. در حالی که فضای بیرونی دارای فلسفه طراحی “فتح” است، فضای داخلی از فلسفه “دفاع” استفاده می کند. این فلسفه طراحی منجر به یک کابین راحت مملو از تکنولوژی شده است. داشبورد با یک سیستم چند رسانه ای عظیم 15.6 اینچی 2.5K تزیین شده است که با یک کنسول مرکزی مجلل پر از امکانات رفاهی تکمیل شده است.

صندلی ها و فرمان نیز با چرم بژ باکیفیت پوشانده شده اند که به فضای گرم داخل Tigo 9 PHEV می افزاید. هر سه ردیف صندلی ها به صورت الکترونیکی قابل تنظیم هستند، به این معنی که مسافران برای یافتن موقعیت صندلی مورد نظر خود نیازی به تقلا ندارند.

از دیگر ویژگی های کلیدی تیگو 9 PHEV می توان به درب عقب برقی، صندلی های سه بعدی دوخته شده، درگاه های شارژ در همه ردیف صندلی ها، شارژ بی سیم و گزینه های اتصال و طیف وسیعی از دستیارهای راننده هوشمند اشاره کرد که آرامش خاطر بیشتری را برای مسافران فراهم می کند.

چری تیگو 9 PHEV در سه ماهه چهارم سال 2024 در چین عرضه خواهد شد و با موتور معمولی 2.0 لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد. شاید تنها سوال این باشد که آیا مدیران فونیکس این SUV لوکس را وارد بازار کشورمان خواهند کرد یا خیر؟