چمران روی شمع متان تهران: عکس ناسا کشور دیگری است

چمران روی شمع متان تهران: عکس ناسا کشور دیگری است

روز جدید مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عکس منتشر شده توسط ناسا از توده ای متان در جنوب تهران گفت: عکس منتشر شده از جنوب تهران صحت ندارد و به نظر می رسد مربوط به کشور دیگری باشد. در مورد آلودگی هوا و در نقشه ساختمان. پیگیر این مشکل هستیم و امیدواریم شهرداری به جای رنگ آمیزی جدول وسط خیابان اقدامات موثرتری در این زمینه انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که عکس ناسا از انتشار توده گاز متان در جنوب تهران صحت ندارد.

مهدی چمران در پاسخ به هشدار اعضای شورای شهر تهران درباره وضعیت آلودگی هوای پایتخت گفت: معتقدم شهرداری در تلاش است تا معضل آلودگی هوا را حل کند و دولت نیز همراه خوبی در این زمینه است. اما کندی سیستم اداری باعث شده که آثار این اقدامات نامشخص باشد.

وی با بیان اینکه قطعا توسعه مترو اولویت اول ما در مدیریت شهری است، تصریح کرد: اگر از تراموا صحبت می کنیم باید به جای اتوبوس از آن استفاده کرد. زیرا تراموا روی ریل حرکت می کند و برقی است و هوا را آلوده نمی کند. اما شهر ما پر از تقاطع است و اگر ترامواهای هشت خودرویی مانند اتوبوس های بی آر تی باید در ترافیک پشت چهارراه ها بمانند، باید فکری به حال آن کنیم.

چمران ادامه داد: ساخت هر کیلومتر مترو 1200 میلیارد تومان نیاز دارد و شاید شهرداری نتواند آن را تامین کند. اما با همان مبلغ می توانید یک سیستم حمل و نقل را راه اندازی کنید که مکمل اتوبوس است. اما اولویت ما مترو است.

وی با بیان اینکه پس از دوطبقه سازی پل صدر، شهرداری طرحی را ارائه کرد که بزرگراه همت را نیز دو طبقه کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به انتشار عکسی از توده گاز متان در جنوب تهران توسط ناسا گفت: عکس منتشر شده از جنوب تهران صحت ندارد و به نظر می رسد مربوط به کشور دیگری باشد. ما موضوع هستیم و امیدواریم شهرداری به جای رنگ آمیزی جدول وسط خیابان اقدامات موثرتری در این زمینه انجام دهد. چون عرض کردم میز وسط خیابان را سفید و مشکی می کنند که فقط در پادگان ها انجام می شود و در کشورهای دیگر حتی بلوک های سیمانی را هم رنگ نمی کنند. اگرچه تا حدودی در کاهش تصادفات موثر است، اما در حال حاضر نیازی به آن نیست و بهتر است آن هزینه را صرف خرید حتی یک اتوبوس کنید.

به گزارش ایسنا، میثم مظفر همچنین با تشکر از افشای این طرح توسط شهرداری تهران که رضایت کارکنان شهرداری را جلب کرد، جزئیات این تسهیلات را جذاب توصیف کرد و خواستار اجرای مناسب این طرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید