تاریخچه گزارش ناسا درباره جرم متان در تهران چیست؟

تاریخچه گزارش ناسا درباره جرم متان در تهران چیست؟

گروه عمومی: همانطور که ناسا از وجود گاز متان در آسمان جنوب تهران خبر می دهد، علیرضا زاکانی، شهردار تهران می گوید ما گزارش ناسا را ​​قبول نداریم: «گزارش ناسا برای ما معتبر نیست. یک تیم دانشگاهی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است و تاکنون هیچ شرایطی برای حمایت از ادعای ناسا پیدا نکرده ایم.

شاید زمانی که علیرضا زاکانی با مدرک پزشکی هسته ای شهردار تهران شد، هنوز تبعات انتخابش مشخص نبود، اما حالا که یک سال و نیم از انتخاب او به عنوان شهردار کلانشهری با ریز و درشت اجتماعی می گذرد. مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی، عمق فاجعه مشخص می شود. چه زمانی که دستور تجمع شش ماهه معتادان متجاهر را صادر کرد، معلوم بود که این راه حل دوای این درد نیست، چه حالا که همان روش ساماندهی کودکان کار را برای حل یک معضل ریشه دار اجتماعی و اقتصادی مطرح کرد. مشکل در شهر از طریق تجمع گروهی مردم بسیاری از مردم انتقاد کردند که این روش نتیجه خواهد داشت.

صحبت از زاکانی شد که رابطه او با ابراهیم رئیسی می تواند در جذب بودجه شهرداری از سوی دولت موثر باشد و در مسائل شهری مانند تقویت حمل و نقل عمومی و توسعه شبکه ریلی تهران و ناوگان اتوبوسرانی اتفاقی بیفتد، اما این اتفاق نیفتاد. در عوض شهرداری شروع به دستکاری در آمار کرد. اگر جنگل کاری اطراف تهران را به احداث بوستان در داخل شهر تعبیر کند و به صورت خلاصه خود ارائه کند یا خرید اتوبوس که دستاورد پنجمین دوره مدیریت شهری است، نام دوره فعلی را به حساب می آورد. !
نتیجه این نگاه غیرتخصصی این بود که شهرداری تهران به جای پرداختن به معضلات شهری، وارد امور دیگری شد که اساساً ربطی به این سریال نداشت. مثلاً در تظاهرات 1401 به عنوان یک نهاد امنیتی ظاهر شد و کاملاً از وظایف خود شانه خالی کرد که در گزارشی از رویداد 24 به تفصیل به آن پرداخته شد.

نگاه غیرتخصصی به پدیده های فنی در جای جای مدیریت شهرداری محسوس است و واکنش زاکانی به گزارش «ناسا» یکی از وجوه آن است. اگر بخواهیم یک بار دیگر داستان را تحلیل کنیم، نتیجه این است؛ یکی از تخصصی ترین موسسات فنی دنیا که سازمانی مستقل و زیر نظر دولت آمریکا است، به طور ویژه به بررسی مسائل مربوط به فضا می پردازد و پروژه های مختلفی را اجرا می کند. بخشی از کار این سازمان بررسی وضعیت زمین با ماهواره های مختلفی است که در اختیار دارد. این سازمان مشاهدات مستمر خود را در قالب گزارش هایی منتشر می کند که می تواند برای هر نقطه از کره زمین باشد. اگر او گزارش های مختلفی در مورد مشکلات زیست محیطی در خود آمریکا منتشر کرده است. به عبارت دیگر ماهیت این گزارش ها در درجه اول سیاسی نیست و گاه علیه خود آمریکاست.

در واقع، یک موسسه تحقیقاتی را انجام داده است که برای هر کشور میلیون ها دلار هزینه در بر خواهد داشت. این بدان معناست که گزارش های او باید به عنوان یک «برنده» برای کشورهای دیگر تلقی شود. این واقعیت که این سازمان و کشور نباید برای به دست آوردن این داده ها بودجه خرج کنند و کافی است به جای یافتن مشکل، بلکه در یک تصادف عجیب به جای استفاده از این گزارش و به جای صرف هزینه هنگفت بازگشایی، روی حل مشکل تمرکز کنند. موضوعی که کشف شد اعلام کرد که “یک تیم دانشگاهی برای بررسی موضوع تشکیل شده است و تاکنون هیچ شرایطی برای حمایت از ادعای ناسا پیدا نکرده ایم.”

دیگر پاسخ غیرحرفه ای و ناشیانه ای وجود ندارد! یعنی زاکانی حاضر است بودجه را به دست دولت بیاندازد، فقط به این دلیل که نمی داند ناسا چیست و کارکرد گزارش هایش چیست! داستان آنقدر «طنز» است که حتی بیم آن می رود که مسئولان شهرداری «ناسا» را با «سیا» اشتباه گرفته باشند!

تاریخچه شمع گاز متان آرادکو چیست؟

محل دفن زباله آرادکو 60 تا 70 سال است که کار می کند و فناوری جمع آوری و سوزاندن گاز متان را ندارد. به همین دلیل وجود گاز متان در این منطقه عجیب نیست و به گفته کارشناسان این گاز به صورت یک ستون ابر متان به قطر 5 کیلومتر وجود دارد. به عبارت دیگر این ستون مشاهده شده کاملا ثابت می کند ادعای قبلی کارشناسان این حوزه در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست نیز این موضوع را پذیرفته و اداره پسماند این سازمان مرجع کارشناسی تایید یا رد این مشکل در کشور است، اما شهردار تهران زیرمجموعه ای نیست. بار این مشکل

شهردار کلانشهر که با آخرین اکتشافات دنیا آشنا نیست و نمی داند که سیستم طیف سنج جدید که در سال 2022 و چند ماه پیش راه اندازی و شروع به کار کرد، قابلیت هایی دارد که حتی در سال گذشته وجود نداشت. چه رسد به سالهای قبل از آن. این ابزار که یک سیستم و فناوری جدید متمرکز بر یافتن نقاط داغ متان است، توانست چنین کشفی را به جهانیان ارائه دهد.

متأسفانه آنچه در آن سال ها بدون این طیف سنج و چنین فرصتی همیشه درباره آن صحبت می شد، اکنون زمینه و مرجع علمی پیدا کرده است. شاید بهتر است به جای انکار این پدیده، حداقل تا زمانی که اسناد جدیدتر بررسی و مشاهده نشود، محتاطانه اظهار نظر کرد، زیرا اصل ماجرا قابل انکار نیست.

حالا فهمیدیم که بی جهت نبود وقتی قانونگذاران به حاکمیت کلان شهرها نگاه می کردند که برای آن قانون مدون وضع کنند، برای احراز تصدی شهردار، به حوزه های خاصی در ارتباط با امور شهری نگاه می کردند و بر ارشدیت اجرایی هم تاکید داشتند. اما زمانی که سرنوشت یک طیف سیاسی خاص را بر قوای مقننه و مجریه سپری کرد، شرایطی پیش آمد که این قانون به کلی نادیده گرفته شد و مردی بدون سابقه اجرایی و بدون مدرک مناسب شهردار تهران شد. تصمیمی که اثرش ادامه دارد و فعلا این یکی از نتایج سحر است!

گزارش ناسا درباره آلودگی گاز متان در تهران چه می گوید؟

جدیدترین تصاویر سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا “ناسا” نشان می دهد که توده ای از گاز متان به طول تقریبی 5 کیلومتر، جنوب تهران را فرا گرفته است. این ابر گاز متان حاصل یک مکان ذخیره زباله در جنوب پایتخت تهران است. محمد الموتی، دبیر شبکه های مردمی سازمان محیط زیست کشور و کارشناس حوزه پسماند گفت: این سایت 60 تا 70 سال است که فعالیت می کند و فناوری جمع آوری و سوزاندن این گاز وجود ندارد. به همین دلیل قطعا این گاز به صورت ستونی از ابر متان به قطر 5 کیلومتر خود را نشان می دهد.

برای سال‌ها، ناسا سرمایه‌گذاری هنگفتی را برای شناخت منابع اصلی آلودگی محیط‌زیست و گرم شدن کره زمین انجام داده است و بارها اعلام کرده است که متان و دی‌اکسید کربن بزرگ‌ترین عوامل آلودگی محیطی هستند.
EMIT یک طیف سنج تصویربرداری یا چشم قوی متعلق به ناسا است که از ایستگاه فضایی بین المللی از زمین عکس می گیرد. وظیفه اصلی “EMIT” شناسایی گازهای گلخانه ای از جمله متان و دی اکسید کربن است.

بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: «کنترل انتشار متان کلید محدود کردن گرمایش جهانی است. این پیشرفت شگفت‌انگیز نه تنها به محققان کمک می‌کند تا نشت متان را بهتر شناسایی کنند، بلکه اطلاعاتی در مورد چگونگی رسیدگی سریع به این مشکل در اختیار آنها قرار می‌دهد.» به گفته محققان ناسا، ابرهای متان‌زا حدود 50400 کیلوگرم متان در ساعت آزاد می‌کنند. آمیت همچنین یکی از بزرگترین ذخایر گاز متان در ترکمنستان را شناسایی کرده است که طول برخی از این توده ها به 32 کیلومتر می رسد.

بر اثر گردش هوا، بادهای گذرا و … گاز متان به صورت توده ای در قسمت جنوبی شهر انباشته شده است. این پدیده دو عامل اصلی دارد. اول تولید گاز از شیرابه ها و زباله هایی که به دلیل قدیمی بودن تاسیسات در محل دفع زباله آرادکوه قابل سوزاندن نیست و دوم اینکه تعداد زیاد دامداری ها در جنوب تهران در شهرهای ورامین، شهر ری و … وجود دارد. . ، باعث تجمع این گاز شده اند، از آنجایی که یکی از محصولات اصلی دامداری ها می باشد، گاز متان می باشد. یافتن مکانی که واقعاً بتوانید سیستم دفن زباله را درست انجام دهید تا شیرابه به داخل سفره‌های زیرزمینی نفوذ نکند بسیار محدود است. به عبارتی شاید جانمایی آرادکوه 70 سال پیش انجام شده باشد، اما تقریباً بهترین انتخاب است زیرا کمترین تأثیر را بر سفره‌های زیرزمینی می‌گذارد، اما قطعاً نمی‌توان به این شکل ادامه داد.
مرجع: رویداد 24

دیدگاهتان را بنویسید