چند درصد از فرهنگیان به رتبه بندی معلمان اعتراض دارند؟

چند درصد از فرهنگیان به رتبه بندی معلمان اعتراض دارند؟

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در خبرنامه گفت: 933 هزار و 508 نهاد فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از امروز ایرادات رتبه بندی مورد ارزیابی قرار می گیرد، تصریح کرد: ابتدا از همه فرهنگیانی که در بخش رتبه بندی شرکت کردند تشکر می کنم زیرا بیشتر کار توسط فرهنگیان انجام شده و مثمر ثمر بوده است.

زارعی با بیان اینکه بر اساس ماده 14 آیین نامه اجرایی، معلمان فرصت اعتراض دارند، ادامه داد: در این ماده آمده است: «در صورتی که هر یک از ارزیابان نسبت به نحوه ارزشیابی و رتبه بندی اعتراضی داشته باشند، می توانند ظرف 10 روز نسبت به انجام آن اقدام کنند. مهلت از زمان اعلام رتبه درخواست خود را از طریق سامانه به دبیرخانه کمیسیون عالی حسابرسی ارسال کنند که انجام شده است.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: حدود 25 تا 30 درصد معلمان به رتبه خود اعتراض داشتند.

وی افزود: در هیأت حسابرسی مرکزی مصوب شد که گروه های ضربتی تصویب شدند و معاونت های آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی، پرورشی، تربیت بدنی و بهداشت و معاونت توسعه منابع و پشتیبانی این وظیفه را بر عهده گرفتند. نیروها البته دبیرخانه ایرادات در اداره کل ارزیابی عملکرد مستقر است و کار ایرادات را انجام می دهند.

زارعی افزود: دسته بندی اعتراضات متفاوت است؛ برخی از اساتید به رتبه دریافتی معترضند، برخی به نحوه رسیدگی و برخی اعلام می‌کنند که نمی‌توانند بخشی از مدارک را بارگذاری کنند، در این مدت زمان تحقیق در اختیار اساتید قرار می‌گیرد و می‌توانند نسبت به هر قسمتی که حق را نقض کند شکایت کنند. اعلام خواهند شد.

وی با بیان اینکه راستی آزمایی از امروز آغاز می شود و بسته به نوع اعتراض زمان بر است، ادامه داد: پس از بررسی اعتراضات، رتبه شایستگی توسط کمیته حسابرسی رسیدگی کننده به اعتراضات تعیین می شود. البته تصمیم گرفتیم پرونده بازنشستگان معترض را در اولویت قرار دهیم و سپس با فرهنگیان شاغل برخورد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید