روش اعتراض فرهنگیان به رتبه بندی معلمان تعیین شده چیست؟

روش اعتراض فرهنگیان به رتبه بندی معلمان تعیین شده چیست؟

در بخشنامه مربوط به رتبه بندی معلمان که در 20 بهمن 1401 از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد، آمده است:

1. بر اساس ماده 2 تبصره ماده 4 قانون، موضوعات طبقه بندی عبارتند از:

آ. معلمان موضوع جزء 1 ماده 2، مشمولان تبصره ماده 4 قانون و عناوین معادل آنها در طبقه بندی پست های معلمی کشور.

ب موضوعات لایحه در خصوص استفاده از کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش که به عنوان معلم از طرح طبقه بندی مشاغل معلمی کشور جذب شدند و درج تجربه آنان مصوب سال 1358 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران. و اصلاحات بعدی آن

افراد مشمول بند ب فقط شامل معلمانی می شوند که در ادارات آموزش و پرورش و سازمان های مرتبط با وزارتخانه فعالیت می کنند.

افرادی که در حال حاضر وظیفه خطیر آموزش دانش آموزان در نظام آموزش رسمی دولتی را بر عهده ندارند، مانند کارکنان منصوب یا منتقل شده به سایر دستگاه های اجرایی (با یا بدون حفظ پست سازمانی، با حقوق پرداختی از مبدا یا مقصد. ) ). کارکنان منصوب در مدارس غیردولتی (به استثنای مدیران و معاونان معلم و حقوق دریافتی از آموزش و پرورش) به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی منتقل شدند و دانشجو معلمان شاغل در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی موضوع سنجش معلم نیستند. .

2. بر اساس تبصره 2 ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون نظام ارزشیابی معلمان، آن دسته از کارکنان اداری شاغل در پست های کارشناسی و بالاتر که در یکی از سرفصل های طرح طبقه بندی مشاغل معلمی بر اساس ضوابط مربوطه استخدام می شوند. شرایط، از لحظه تغییر سمت (طبق ضوابط قانونی) و شروع به کار به عنوان معلم مشمول در سیستم رتبه بندی. در صورت بازگشت به کار در پست های اداری، با توجه به شرایط مربوطه، دارای نمرات فوق العاده نخواهند بود.

3. بر اساس اصلاحیه 4 ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون، کمیسیون های ویژه مجاز خواهند بود با استعلام از مراجع ذیصلاح قضایی یا سایر طرق قانونی (از جمله کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری، گزینش و حفاظت) نسبت به ارزیابی صلاحیت های عمومی اقدام کنند. .

4. بر اساس بند 11 شیوه نامه موضوع تبصره 3 ماده 4 و ماده 5 مقررات اجرایی قانون، مشمولانی که پس از اولین ارزیابی حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشی را کسب نکنند. معلم، از تاریخ عدم واگذاری عنوان و با اعلام هیأت، حسابرسان مربوطه به مدت یک سال از عنوان فوق‌العاده آموزشی معلم برخوردار خواهند شد. این معلمان با کسب امتیاز لازم و شرکت در ارزیابی مجدد با تایید هیات نظارت مربوطه می توانند در مدت یک سال رتبه شایستگی کسب کنند. بدیهی است در صورت عدم کسب امتیاز لازم در مهلت یک ساله، تحصیلات استثنایی معلم در پایان یک سال قطع می شود.

5. سابقه خدمت معلمی مندرج در تبصره 3 ماده 5 قانون با احتساب روزهای کاری مشمولان (تا 31 شهریور 1400) مشروط به احراز مرتبه دانشیاری، معلمی، استاد استادی که شامل مسئولیت می باشد. و اجرای عملی مأموریت موضوع بند 1 ماده 2 قانون (یعنی فقط رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان در نظام آموزش رسمی و عمومی در قالب یکی از عناوین معلم، معلم. ، دانشجوی هنر، مربی در امور آموزشی، مشاور در واحد آموزشی، بهورز، نیروی توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و آموزشی) توسط مدیر امور اداری محاسبه شده بر روی فرم 502 برای مطالعه کارکنان یا پرونده.

طبق ماده 24 آئین نامه این قانون، درج سابقه تدریس خلاف واقع تخلف اداری محسوب می شود و مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372 خواهد بود. سوابق مشمولان تبصره ماده 4 قانون نظام ارزشیابی معلمان اعم از کادر آموزشی و یا سایر رشته های شغلی با حکم تنها عضو لایحه در خصوص استفاده از کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ که برای خدمت استخدام شده اند. به عنوان معلم، از طرح طبقه بندی موقعیت های تدریس و حسابداری. تجربه آنها کاملا قابل پیش بینی است.

در صورتی که فرد در ردیف معلمان قرار گیرد و سپس به دستگاه اجرایی دیگری منصوب شود (اعم از ابقا یا بدون ابقای پست سازمانی و یا با پرداخت حقوق از مبدا یا مقصد)، از رتبه بندی معلمان خارج می شود. به استثنای انتصاب منصوب اصلاح می شود.

7. تاریخ اجرای مزایای رتبه بندی در احکام مشمولان طرح مهر آفرین بر اساس نظریه سازمان اداری و کار 28 دی ماه 1401 با استناد به «تنها ماده قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401. کل کشور و احیای حقوق کارمندان و مستمری بگیران کشوری و لشکری» از اول مهرماه 1401 می شود (البته با نامه ارسالی از سوی دیوان محاسبات کشور و زمان رتبه بندی مهر آفرین این موضوع برطرف شد. معلمان از 31 شهریور 1400 خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید