چند غذای خوشمزه با زرده تخم مرغ

آیا تا به حال اهمیت زرده تخم مرغ را نادیده گرفته اید و ارزش غذایی آن را درک نکرده اید؟ سپس باید توقف کنید و در مورد مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری موج


زرده یک تخم مرغ حاوی 43 درصد از کل پروتئین موجود در تخم مرغ است. تقریباً تمام ویتامین ها و مواد معدنی محلول در چربی و محلول در آب در زرده تخم مرغ وجود دارد. زرده تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد غذایی است و حاوی ویتامین D، کولین (یا ویتامین B4، کولین برای متابولیسم ژربیل ها است و اگر مقدار کولین در بدن خیلی کم باشد، چربی اضافی در کبد جمع می شود) و امگا است. -3 اسید چرب

زرده تخم مرغ همچنین برای سلامت قلب و عروق خونی بسیار مفید است زیرا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مختلف است. سایر فواید زرده تخم مرغ عبارتند از: تقویت عملکرد سیستم ایمنی، بهبود سلامت چشم، کاهش خطر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید، بهبود متابولیسم چربی و پروتئین، بهبود رشد و ترمیم سلولی، و بهبود سلامت پوست و مو، بهبود سلامت روده و مثانه، بهبود مغز. سلامتی و کاهش التهاب کلی بدن.

در این مقاله به روش های جالب استفاده از زرده تخم مرغ در تهیه یک سری غذا و دسر می پردازیم.
یک تخم مرغ
سس مایونز خانگی

ساده ترین راه برای استفاده از زرده تخم مرغ استفاده از آن در سس مایونز خانگی است. سس مایونز خانگی با موادی مانند زرده تخم مرغ، خردل، آبلیمو، نمک و روغن نباتی روغن زیتون طوری تهیه می شود که طعم و ظاهری کرمی داشته باشد.

پودینگ یا کاسترد

برای اینکه کاستاردتان غنی و خامه ای شود، زرده تخم مرغ را با شیر، عصاره وانیل، پودر خامه و شیرین کننده دلخواه ترکیب کنید.

بستنی خانگی

با ترکیب زرده تخم مرغ با شیر، خامه، شکر و عصاره وانیل یک بستنی مغذی و خامه ای درست کنید. این مخلوط را در یک بستنی ساز مخلوط کنید و به شدت تکان دهید تا از یک دسر خانگی خوشمزه لذت ببرید.

سس هلندی

برای تهیه سس کلاسیک هلندیز (سسی از کره، زرده تخم مرغ، آب لیمو و سرکه)، زرده ها را داخل کره ذوب شده بریزید، آب لیمو و کمی نمک به آن اضافه کنید. بین دو لایه نان تست) یا سبزیجات بخارپز را سرو کنید.

یک تخم مرغ
شیرینی با زرده تخم مرغ

اگر قصد دارید کلوچه یا کراکر خانگی درست کنید، می‌توانید زرده تخم‌مرغ و کره را به آن‌ها اضافه کنید تا طعمی لطیف داشته باشند.

سالاد سزار را با زرده تخم مرغ تزیین کنید

برای طعم دادن و تزیین سالاد سزار می توانید از زرده تخم مرغ استفاده کنید. برای تهیه این سالاد سزار کلاسیک می توانید از زرده تخم مرغ، آبلیمو، سس مخصوص و روغن زیتون استفاده کنید. برای خوشمزه تر شدن این سالاد می توانید آن را با کاهو برگ تیره و مکعب های کوچک نان برشته درست کنید.

سس آیولی

برای تهیه این سس، زرده تخم مرغ را با سیر خرد شده، آب لیمو، خردل و روغن زیتون ترکیب کنید تا سس آیولی خوشمزه ای برای غذایتان داشته باشید. استفاده از این سس روی سبزیجات یا بین ساندویچ ها بسیار خوب خواهد بود.



آیا این خبر مفید بود؟