چهارراه کور در جاده جایگزین محور هراز در یک قدمی بازگشایی / آیا چلاو از بن بست بیرون می آید؟

زمان: 09:41
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789135

جاده هراز با زیبایی‌های بی‌نظیر، تعطیلات آخر هفته و تعطیلات به کابوسی برای ترافیک تبدیل شده است، کابوسی که در فصل بهار و تابستان به اوج می‌رسد، تعداد زیاد مسافران و بازگشت کسانی که از تابستان می‌آیند، هراز را به یک معضل دردناک تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ برای رفع این مشکل پروژه جایگزینی برای محور هراز در نظر گرفته شده است که می تواند حجم تردد در این جاده را برای این مشکل کاهش دهد.

متاسفانه جاده جایگزین به طول 4 کیلومتر به دلیل شیب نامتعارف و نامناسب با تاخیر مواجه شد.

محور مواصلاتی هراز یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین راه های ارتباطی به پایتخت است و هر روز شاهد ترافیک زیادی هستیم و در برخی نقاط تردد زیادی از این مسیر طولانی و شریانی داریم.

جاده جایگزین هراز به عنوان یکی از تعهدات وزارت نیرو به منظور کاهش بار حمل و نقل این جاده در مواقع ضروری و ضروری و کاهش و روان شدن ترافیک محسوب می شود.

بسیار از شما متشکرم

دلیل ازدحام و ایجاد گره های ساعتی در منطقه چلاو ترافیک سنگین است و این کار بزرگ می تواند حجم زیادی از ترافیک را به دنبال داشته باشد.

سردار مرتضی میرزایی فرماندهی انتظامی مازندران در خصوص استفاده از راه های جایگزین به خبرنگار ما گفت: اولویت اصلی ما ایجاد ایمنی، آرامش و آسایش در جاده است. تصمیم گرفته شد به دلیل استانداردها از جاده برای رفع این مشکلات استفاده شود.»

وی با بیان اینکه جاده فرعی منجر به کاهش ترافیک می شود گفت: جاده باید استاندارد باشد که یکی از مشکلات این جاده شیب است که بیشتر آن رفع شده است بنابراین باید به کمیته ایمنی استان ارجاع داده شود و بتوان از آن استفاده کرد. پس از تایید

فرماندهی انتظامی مازندران افزود: گام اول تصویب ایمنی راه هاست و تلاش می کنیم از این جاده به صورت موقت استفاده کنیم. در این زمینه با کمیسیون ایمنی استان مکاتبه کرده ایم و در صورت تایید مردم می توانند ساعات محدودی از این جاده تردد کنند. “

میرزایی ادامه داد: در محور چالوس چند ساعتی از جاده متناوب یک طرفه استفاده می کنیم تا در ساعات شلوغی ترافیک کاهش یابد که تاثیر زیادی در روان سازی جاده ها دارد.

راه حل برای گره های با ترافیک اوج

وی خاطرنشان کرد: در صورت رفع موانع به زودی از این محور استفاده خواهیم کرد چرا که هدف ما حل مشکلات قاچاق انسان است. در کمیسیون و پس از بررسی و تصویب، تا زمان بازگشایی راه اصلی در ساعات اوج تردد تا بازگشایی مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندهی انتظامی مازندران از محدودیت تردد در جاده جایگزین خبر داد و افزود: این محورها ظرفیت خاص خود را دارد و اتوبوس و کامیون اجازه تردد در این جاده را ندارند.

جاده جایگزین هراز برای تردد مناسب است

احمد توکلی مدیرکل خدمات فنی استانداری مازندران در حاشیه این بازدید گفت: جاده جایگزین 4 کیلومتری برای کاهش ازدحام ترافیکی در محور هراز احداث شده است. است.

وی گفت: جاده جایگزین محور هراز برای چند ساعت آماده استفاده در مواقع ترافیکی است. با این حال، کامیون ها و اتوبوس ها از این راه تردد نخواهند کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران در خصوص تاخیر در این پروژه گفت: به منظور رعایت استانداردهای ایمنی، صدور مجوز استفاده از این جاده به تاخیر افتاده است.

توکلی افزود: با کمک اداره راهداری، علائم کاهش سرعت و محدودیت ها و مقررات جاده ای برای سهولت تردد مسافران از این جاده نصب می شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از این جاده در زمان شلوغی و تا ساعاتی دیگر برای کاهش بار جاده خواهد بود البته با حضور نیروهای پلیس تردد انجام می شود.

هزینه 7 میلیاردی ایمنی راه ها برای جایگزینی هراز

اسماعیل فولادی معاون راهداری مازندران نیز گفت: برای برون رفت از معضل ترافیک جاده هراز، این منطقه پاشنه آشیل این ترافیک است. بیش از 7 میلیارد روش حفاظت و ایمنی از پرتگاه آسفالت انجام شده است.

وی ادامه داد: با کاهش تردد در محور هراز و در اوج تردد، چندین ساعت در جاده جایگزین تردد خواهیم داشت تا پروژه راه اصلی به اتمام برسد.

معاون راهداری راهداری مازندران با بیان برخی اقدامات برای تکمیل پروژه جایگزینی محور هراز گفت: شستشوی تونل ها، خط کشی و روشنایی آماده و آماده بهره برداری است.

جاده های خطرناک آمل

وی در خصوص جاده های پرخطر شهرستان آمل خاطرنشان کرد: جاده قدیم آمل به بابل و چمستان یک پروژه راه-شهری است که در حد راهسازی اجرا می شود اما تکمیل پروژه توسط اداره راه است. .

معاون راهداری مازندران شیب جاده جایگزین را زیر 15 درصد خواند و گفت: در تقاطع شیب زیاد بود که اصلاح شد و به 13 درصد رسید در برخی محورها به کف نرسیده اما قابل عبور است.

محور هراز درخواست جدی مردم است

علیرضا الشریعه فرماندار آمل با اشاره به بار ترافیکی در محور هراز گفت: محور هراز درخواست جدی مردم است. ایجاد شده.

وی با بیان تردد در جاده جایگزین در محور هراز گفت: برای تکمیل و بهره برداری از جاده جایگزین در محور هراز حدود چهار کیلومتر از این جاده انجام شده است اما مشکلات فنی این پروژه باعث وقفه شده است. در شیب تند خواهد بود.

به گزارش بالا؛ در بهار سال 1377 بود که ابتدای راه جایگزین کلید شد تا راه حلی برای گره چلاو باشد اما با توجه به وعده های کارکنان همچنان به ماه های بعد موکول شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در تاریخ 30 بهمن ماه از اتمام این پروژه برای سفر موقت تا پایان خرداد ماه خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید