چه زمانی می توانیم سهام بفروشیم؟ + زمان واریز سود سهام از سرمایه

چه زمانی می توانیم سهام بفروشیم؟  + زمان واریز سود سهام از سرمایه

روز جدید پیش بینی می شود سود سهام عدالت سال 1400 دو برابر سال قبل باشد و این سود تا پایان آذرماه واریز خواهد شد. اما ذینفعان غیر مستقیم چگونه می توانند سهام خود را بفروشند؟

احساس خاندوزی وزیر اقتصاد اخیرا از پرداخت سود سهام عدالت 1400 تا پایان دی ماه 1401 خبر داده بود که طبق جزئیاتی که تاکنون منتشر شده قرار است این سود به 49 میلیون سهامدار عدالت پرداخت شود.

سود سرمایه 1400 برای هر سهم حدود 500 هزار تومان است. این سود احتمالا برای صاحبان یک میلیون سهم یا معادل یک میلیون تومان خواهد بود. بر این اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سرمایه دریافت خواهند کرد.

زمان فروش سهام فرا رسیده است

پیمان حدادی، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه درباره شرایط فروش سهام عدالت توسط مشمولان گفت: زمان فروش آن دسته از سهام توسط مشمولانی که روش مستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند، بستگی به تصمیم نهایی دارد. شورای عالی بورس.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سرمایه درباره آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای سرمایه گذاری استانی گفت: در خردادماه شورای عالی بورس سازمان بورس را موظف کرد که برای شرایط برگزاری این نماد فکری کند. جلسات شرکت های مذکور سازمان بورس و CDP مقدمات برگزاری مجامع را به پایان رسانده و هم اکنون آماده برگزاری است.

حدادی ادامه داد: اما نهادی که در نهایت باید مجوز برگزاری یا بازگشایی نمادها را صادر کند شورای عالی بورس است که تاکنون این کار را نکرده است. امیدوارم تا ماه آینده این موضوع تمام شود. ذینفعانی که روش مستقیم اداره واحدهای خود را انتخاب کرده اند نیز می توانند با تصمیم شورای عالی بورس اوراق بهادار واحدهای خود را به فروش برسانند.

آیا سرمایه متوفی گران است؟

اقدامات برای واگذاری سهام متوفیان در حال انجام است اما هنوز لحظه دقیق اجرایی شدن آن مشخص نیست.

حمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در روزهای اول مهرماه برگزار شد، مصوبه واگذاری سهام شرکت های بورسی صادر شد. متوفی وراث باید ادعای خود را مطرح کرده و دارای گواهی انحصار وراثت باشند.

دانش کاظمی مشکل موجود در حوزه سهام متوفیان را برشمرد و ادامه داد: روند سهام متوفی سال هاست که حل نشده و مشکل اصلی این است که حتی ممکن است وراث فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: نحوه گرفتن سهام و سود آن سهام در دست وراث اصلی یک روند قانونی است که باید طی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید