چه کسانی ۱۲۰ هزار تن یارانه می گیرند؟

چه کسانی ۱۲۰ هزار تن یارانه می گیرند؟

روز جدید : سال آینده یارانه جدید در حساب مردم خواهد بود. گفته می شود یارانه به 7 دهک اول جامعه پرداخت می شود و میزان آن بین 90 تا 120 هزار تن است.

اگرچه هنوز جزئیات یارانه جدید دولتی اعلام نشده است، اما اعتبار آن در لایحه 1401 قابل مشاهده است و پرداخت آن قطعی است. البته اکنون جزئیاتی از میزان یارانه جدید و مشمولان آن اعلام شده است.

از جمله جعفر گادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، جزئیات جدیدی از یارانه جدید دولت اصلی را اعلام کرد. به گفته این نماینده مجلس، دولت باید ارز 4200 تنی را حذف کند اما تا دهک اول تا هفتم یارانه نقدی جدید از وام خود را پرداخت خواهد کرد.

به گفته گدری، یارانه جدید چهار دهک اول حدود 120 هزار تن در ماه است و سه دهک بعدی حدود 90 هزار تن یارانه جدید دریافت می کنند.

یارانه جدید 480 هزار تن

به ترتیب خانواده چهار نفره دهک اول تا چهارم ماهانه 480 هزار تن یارانه جدید دریافت می کنند. این میزان برای خانوارهای چهار نفره دهک های پنجم، ششم و هفتم 360 هزار تن است.

دولت هنوز به طور رسمی این خبر را اعلام نکرده است. اما یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یارانه جدید که از دهک اول تا هفتم به حساب خانوارها واریز می شود، بیش از یارانه قبلی است.

کل یارانه های دریافتی در سال 1401

بر این اساس می توان گفت یارانه نقدی خانوارها و یارانه مادام العمر به قوت خود باقی است و قرار است یارانه جدید 90 تا 120 هزار تنی پرداخت شود.

با این حساب یک خانواده چهار نفره در سال آینده چقدر یارانه می گیرد؟ میزان یارانه نقدی برای همه افراد ثابت و ماهانه 45 هزار و 500 تن می باشد. یک خانواده چهار نفره در هر دهک ماهانه 182 هزار تن یارانه دریافت می کند.

علاوه بر این، یک خانواده چهار نفره ماهانه 172000 تن کمک هزینه یا یارانه بنزین دریافت می کند. اکنون قرار است یارانه جدیدی به این خانواده ها پرداخت شود. میزان یارانه جدید برای یک خانواده چهار نفره 480 یا 360 هزار تن است.

با توجه به اینکه این یارانه در دهک های کم درآمد پرداخت می شود، می توان گفت خانوارهای 5 تا 7 دهک اول جامعه هر سه این یارانه را دریافت خواهند کرد.

به این ترتیب یک خانواده چهار نفره که از دهک اول تا چهارم هستند در مجموع 834 هزار تن یارانه در سال آینده دریافت خواهند کرد. یک خانواده چهار نفره از دهک پنجم تا هفتم 714 هزار تن یارانه نقدی دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید