چه کسی حاضر است خود را برای معالجه به دست پزشک بی سواد نماز شب بسپارد؟

چه کسی حاضر است خود را برای معالجه به دست پزشک بی سواد نماز شب بسپارد؟

روز جدید مسعود مزیکیان نماینده تبریز معتقد است عدم آگاهی مدیران باعث شده تا شرایط کشور در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی به این نقطه برسد. می گوید: اقتصاد، سیاست، آموزش و پرورش، دولت «علم» است. علم مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد. یعنی اگر مسلمان تلاش کند به علم می رسد و اگر کافر و ضد انقلاب همین تلاش را کند به علم می رسد و فرق مسلمان و کافر زمانی مشخص می شود که مسلمان از علم برای خدمت استفاده کند. جامعه، برای اجرای عدالت و عدالت

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می گوید: باید بپذیریم که برای رسیدن به اهداف کشور و ایجاد رفاه عمومی و رضایتمندی مردم باید علم داشته باشیم. وقتی علم نداریم و دانشمندان را از اداره کشور حذف می کنیم و فکر می کنیم که خودمان می توانیم مشکلات را حل کنیم، نتیجه بهتر از وضعیت فعلی نخواهد بود.

نماینده تبریز می گوید: در مورد پزشکی که رشته من است مثال می زنم. امروز کدام مجتهد و نماینده و قاضی و وزیری حاضر است خود را در اختیار پزشک حزب اللهی بی سواد و نماز شب بگذارد؟ بسیاری از این افراد حتی برای یک عمل جراحی ساده که در کشور امکان پذیر است به خارج از کشور سفر می کنند و حتی شاید پزشکشان عرق خوار و قمارباز باشد. بعد عده ای از همین افراد می آیند و به مردم دستور می دهند که فلان کار را انجام دهند یا فلان مناسک را انجام دهند.

دکتر می گوید: پس اول از همه باید بپذیریم که در هر تصمیمی که می گیریم باید آگاهی لازم را داشته باشیم. تا زمانی که دولت، مجلس و قوه قضائیه از کارشناسان خبره خلع شده و بیشتر حوزه را به دست مدیران کم تجربه واگذار کنند، نتیجه بهتر از وضعیت فعلی نخواهد بود.

می گوید: بعد از علم، مهارت می آید. مثلا در چند روز گذشته مجلس قانون نظام بانکی را نوشت. حال اگر مجلس آن دانش را داشته باشد که فکر نمی‌کنم دارد چون افراد زیادی در این زمینه تحصیل کرده یا مدرک گرفته‌اند، تجربه و مهارت را از کجا آورده‌اند؟ یعنی برای جایی برنامه ریزی می کنیم که پیچیده ترین سیستم اقتصادی کشور را دارد و بیشترین بلاها را برای مردم به ارمغان آورده است و فکر می کنیم بلاها را از مردم کم کنیم تا معلوم شود نتیجه کار می شود. مثبت

این پزشک در پاسخ به اینکه دولت اعلام کرده اقتصاد کشور را مشروط نمی کند، گفت: دلیل اینکه می گویند اقتصاد را مشروط نکرده اند را باید در وضعیت سفره های مردمی بعد از یک سال جستجو کرد. در تئوری، استدلالی وجود دارد که بگوییم تنها صحبت کردن بی فایده است. 1400 سال پیش ما پیامبر اکرم (ص) را داشتیم و بعد امامانمان آمدند. گفتار و کردارشان روشن است. حال باید از مسئولین که خود را پیرو این بیگناهان می دانید، بپرسیم که کجا به روش و منش آنها عمل کردید؟ و اگر دیگران بد هستند و عمل نکردند، شما که خوب هستید کجا عمل کردید؟ و اگر این کار را کردید، کجا توانستید باورهای خود را تنظیم کنید؟

وی می گوید: افرادی که در گذشته می گفتند اگر امور کشور دست ما باشد روندها را اصلاح می کردیم امروز نتیجه کارشان را روی میز مردم می بینند. نتیجه کار مسئولان ما در زمینه اشتغال، فرهنگی و… روشن است و ما باید پاسخگو باشیم و نمی توان گفت که دیگران شرایط را به اینجا رساندند و ما وارث این وضعیت هستیم زیرا این سوال پیش می آید که شما در آن زمان کجا بودید و چه می کردید؟ این واژه ها 40 سال است که استفاده می شود و تا 40 سال دیگر قابل استفاده است و تنها دستاورد این است که کشور از اهداف خود کوتاه می آید.

منبع: رویداد 24

دیدگاهتان را بنویسید