چه کسی رکورد این پرسپولیس را شکست؟ بیانیه عجیب!

چه کسی رکورد این پرسپولیس را شکست؟  بیانیه عجیب!

بوی گل 90 دقیقه در محوطه جریمه حریف می آمد. علی پروین به فرشاد پیوس گفت: حتی اگر 90 دقیقه به توپ دست نزند در دقیقه 90 گل می خورد. «آقای گل» لقبی بود که نه تنها پرسپولیسی ها بلکه استقلالی ها به آن فرشاد می گفتند. مردی که به معنای واقعی یک گلزن طبیعی بود و همچنان با 163 گل عنوان معتبر بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس را در اختیار دارد. عنوانی که او می گوید در حال حاضر شکست ناپذیر است و شاید نوه هایش این رکورد را بشکنند.

فرشاد پای بازیکن سابق پرسپولیس و ستاره دهه 60 و 70 مصاحبه ای در خصوص اخبار ورزشی انجام داده که در ادامه می خوانید.

شما حدود 10 عنوان از آقای گلی دارید. به شما کفش طلا دادند؟
خیلی کفش طلا به من ندادند، اما معمولا جام آقای گلی را که در خانه دارم و به یادگار نگه می دارم، می دادند.

کجا رفتی آقا گل؟
در بازی های آسیایی پکن، لیگ قطر و 8 یا 9 بار در لیگ باشگاه ها و جام حذفی تهران. فکر می کنم بیش از 10 بار آقای گل شده ام.

زیباترین گل ملت شما کدام بود؟
همان گلی که در پکن به کره شمالی در یک پاس بی نام زدم. این گل به قلبم چسبید.

بازی های باشگاهی چطور؟
به صورت یک پا، دو پا گل زدم که این مسابقه را 4 بر صفر بردیم و زیر طاق گل زدم که زیبا بود.

مهمترین هدف شما چه بود؟
گلی که به دهقان زدم خیلی مهم بود و این دیدار را یک بر صفر بردیم. البته گلی که در سال 69 به استقلال و عابدزاده زدم هم خیلی زیبا بود.

در بازی های آسیایی پکن به شما لقب «مار زنگی» داده شد؟
بله یکی از نشریات معتبر چینی این لقب را به من داد که بعدا ماندگار شد اما خب در ایران همه به من لقب آقای فرشاد را دادند. من و گل به همین عنوان لقب گرفتیم.

قبل از آن دربی معروف سال 69، عابدزاده گفته بود هر که به من گل بزند به او جایزه می دهم.
بله، و BT برای من نیست. او هنوز به من جایزه نداده است (می خندد).

اما انصافاً او دروازه بان بسیار خوبی بود و دیگر شبیه عابدزاده نیست.
اصلا شک نکنید عابدزاده بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران و حتی آسیاست. او واقعا دروازه بان بزرگی بود و وقتی در دروازه بود، همه بازیکنان تیم احساس راحتی می کردند.

پروین قبل از دربی چیزی به تو نگفته که در ذهنت مانده است؟
علی آقا همیشه به من می گفت از محوطه جریمه استقلال بیرون نرو. این را در بازی های مهم دیگر هم گفت و اعتماد زیادی به من داشت. البته سعی کردم با گل هایی که کاشتم سفیدشان کنم. در مجموع گلزنی برای پرسپولیس و تیم ملی لذت خاصی داشت. به محض اینکه دیدم مردم از گل های من لذت می برند و مشکلاتشان را فراموش می کنند، احساس خستگی می کردم. البته همه تیم ها برای گلزنی زحمت کشیدند و جا دارد از تک تک بازیکنان تیم ملی و پرسپولیس و سایر تیم هایی که بازی کردم تشکر کنم.

بهترین هم تیمی هایت چه کسانی بودند؟
حال همه خوب بود، از محسن عشوری و کرمانی گرفته تا مرحوم فریبرز مرادی و سایر بازیکنان.

استانکو زمانی از حضور شما به عنوان یک هافبک تاثیرگذار در تیم ملی استفاده کرد که انتقادات زیادی را به همراه داشت.
بله، خیلی به استانکو حمله کردند چون من یک مهاجم نوک بودم، اما خب، من کمی بزرگتر بودم و استانکو من را در موقعیت یک هافبک تأثیرگذار پشت مهاجم قرار داد که حالا فهمیدم بد نیست. اما در چنین مواقعی باید به نظر مربی احترام گذاشت.

چرا این روزها مسابقات بیشتر دفاعی و کمتر است و مهاجمان گل بیشتری نمی زنند؟
دلیل اصلی این است که مربیان دفاعی بازی می کنند تا اخراج نشوند و در نتیجه مسابقات خسته کننده و کم رنگ می شود. البته مهاجمان باید تمرینات تخصصی تری داشته باشند اما در کل احتیاط مربیان یعنی ماندن در تیم باعث این وضعیت شد.

مردم کوچه و خیابان هنوز به شما فرشاد آقای گل می گویند؟
بله، مردمی که دوست دارند و به نظر می رسد خانواده من آقای گل هستند. خیلی از فوتبال دوستان می گویند اگر الان بازی می کردی باز هم هر سال آقای گل می شدی و باید سالی 15، 20 میلیارد درآمد داشتی.

فکر می کنی اگر در لیگ فعلی بازی می کردی چند گل می زدی؟
فکر می کنم در 30 بازی 25 گل زدم.

شما با 163 گل همچنان بهترین گلزن تاریخ پرسپولیس هستید. به نظر شما چه کسی رکورد شما را خواهد شکست؟
پرسپولیس مهاجمان خیلی خوبی دارد اما نمی دانم الان کسی می تواند این رکورد را بشکند. شاید روزی نوه هایم این کار را بکنند (می خندد).

بازی های پرسپولیس را دنبال می کنی؟
میتونم دنبال نکنم؟ همانقدر که سرم شلوغ است، بازی های پرسپولیس را با همان علاقه همیشه تماشا می کنم. به هر حال پرسپولیس عشق ماست و با این تیم زندگی کردیم و بزرگ شدیم.

گاهی اوقات دوست ندارید در زمین باشید و مثلا مشکل امتیاز گرفتن را حل کنید؟
خب به هر حال من در روزهای شلوغ این احساس را دارم اما گفتم پرسپولیس مهاجمان خوبی دارد که اگر تمرین کنند تا گل های بیشتری بزنند حتی می توانند آقای گل شوند.

واقعا از روزی که از فوتبال خداحافظی کردی چیزی یادت هست؟
روز بزرگی بود. آن روز 3 گل به استقلال زدیم و بچه ها به سمت من سنگ پرتاب کردند. یادم می آید اولین دسته گل را از هواداران استقلال گرفتم که آنها هم مرا تشویق کردند و سپس هزاران پرسپولیسی با علم به من تشویق کردند تا جایی که بازی برای دقایقی کاملا تحت الشعاع جو ورزشگاه قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید