چگونه افت تحصیلی ناشی از آموزش الکترونیکی را جبران کنیم؟

چگونه افت تحصیلی ناشی از آموزش الکترونیکی را جبران کنیم؟

بهنام بهراد، عضو هیئت علمی پژوهشکده آموزشی. در دوران اپیدمی کرون، دانش آموزان به صورت مجازی یاد می گرفتند و طبیعی است که هر چه آموزش روش مجازی استانداردتر باشد، عملکرد تحصیلی دانش آموزان کاهش می یابد. دو جنبه مهم در اپیدمی کرون وجود دارد.

وی افزود: با سنجش میزان افت یا تفاوت یادگیری، به عبارتی در ابتدای سال، آزمون‌های استانداردی توسط دانش‌آموزان از تمامی پایه‌ها و کلاس‌ها برگزار می‌شود تا اطلاعات دریافتی دانش‌آموزان در مقاطع قبل بررسی شود تا سطح جدید متمایز شود. دانش آموزان در نظر گرفته می شوند.

مداخلات بازسازی و جبرانی

بهراد ادامه داد: با توجه به ضرورت سنجش و اهمیت ارتباط مجدد با دانش آموزان، معلمان باید راهکارهای زیر را در نظر بگیرند:

ترکیب ارزشیابی فردی با آزمون های گروهی، مانند آزمون انفرادی برای پیشرفت خواندن و آزمون کتبی گروهی در ریاضیات.
توجه به نیازهای عاطفی و اجتماعی دانش آموزان قبل از ارزیابی مهم است. مانند گذراندن روز اول کلاس با صحبت در مورد تجربیات دانش آموزان از تعطیلات طولانی مدرسه.
استفاده از خودآزمایی در موضوعات مختلف و تدوین اهداف یادگیری موضوعات و اینکه معلم چه کمکی می تواند به این اهداف کمک کند.
انتقال انتظارات به دانش آموزان و پرهیز از انگ: هدف از ارزشیابی یافتن راهی برای درک بهتر و حمایت از دانش آموزان در زمینه های کلیدی است تا تنها شکاف های یادگیری به درستی شناسایی شوند.
مدرس مؤسسه تحقیقات آموزشی گفت: ارزشیابی می تواند به طور مستقیم از طریق آزمون های استاندارد و در صورت عدم وجود امتحانات نهایی معادل معادل در زمینه های کلیدی دروس اصلی در سطح مدرسه، منطقه و استان انجام شود. در سطح ملی انجام شود. ضمناً می‌توان از روش‌های غیرمستقیم دیگری مانند میزان مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها، تکالیف، فعالیت‌های گروهی و غیره استفاده کرد و همچنین می‌توان سلامت عاطفی، اجتماعی و روانی دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار داد. پرسشنامه های استاندارد مربوطه

انواع مشکلات یادگیری برای دانش آموزان

وی گفت: افت تحصیلی در بین دانشجویان انواع مختلفی دارد.

بهراد گفت: نوع دیگری از کاهش یادگیری دانش آموزان، کاهش قابل توجه یادگیری با نابرابری های قابل توجه است که به دو بخش شکاف یادگیری در مدرسه و یادگیری بین مدرسه ای تقسیم می شود.

او گفت: «تفاوت بین آموزش نامتوازن بین مدرسه ای شامل پاسخ گسترده به داده های جمع آوری شده در سطح مدرسه، مانند مدرسه تابستانی اجباری، افزایش بودجه مدارس و انتصاب مدیران با تجربه است.»

یکی از اعضای هیئت علمی موسسه تحقیقات آموزشی گفت: تفاوت بین یادگیری نامتعادل در مدرسه شامل پاسخ های گروهی بر اساس اطلاعات به دست آمده در سطح دانش آموز است، به طوری که مدرسه تابستانی دانش آموزان زیر آستانه امتحانی مشخص است.

وی افزود که ناتوانی های یادگیری محدود با نابرابری های قابل توجه شامل پاسخ های هدفمند در مدرسه، مانند برنامه های بعد از مدرسه برای همه کودکان دارای ناتوانی تحصیلی یا برنامه های تابستانی بین مدرسه ای برای دانش آموزان خاص است.

راهکارهای جبران و اصلاح افت تحصیلی دانش آموزان
این محقق در خصوص راه های جبران افت تحصیلی دانش آموزان گفت: افزایش ساعات صرف شده برای مواد آموزشی برای ارائه یادگیری مانند تعطیلات آخر هفته، افزایش ساعات روزانه مدارس، مدارس تابستانی، افزایش کیفیت یادگیری با افزایش توجه خوب بیشتر. این در مواد یادگیری مانند آموزش همتایان، گروه های بحث کوچک از طریق ویدئو کنفرانس یا مشاهده شخصی، فشرده و راهنمایی بسیار موثر است.

وی افزود: کاهش، ترکیب یا بازنگری محتوای برنامه درسی به منظور تاکید بر اصول و مبانی هر دو داربست به عنوان اولویت بندی درونی و بین رشته ای در برنامه درسی، برنامه درسی فشرده، داربست آموزشی بر اساس جبران مشکلات یادگیری توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید