چگونه برای جام جهانی 2022 سورپرایز کنیم؟

چگونه برای جام جهانی 2022 سورپرایز کنیم؟

در حالی که در روزهای اخیر تیم های انگلیس، آمریکا و ولز لیست رسمی خود را به عنوان هم تیمی ایران در جام جهانی قطر در گروه دو اعلام کردند، هنوز هم همه در ایران به دنبال مشخص شدن لیست کارلوس کی روش هستند.

اعلام دیرهنگام لیست تیم ملی نسبت به سایر تیم های حاضر در گروه علیرغم اینکه سرمربی پرتغال در روزهای اخیر با برگزاری یک مینی به دنبال بررسی نهایی وضعیت بازیکنان تیمش بوده است. کمپ، در ساعات اخیر شایعات زیادی را ایجاد کرده است.

شایعات تا جایی پیش رفت که منابع غیررسمی قبل از اعلام رسمی فدراسیون از حذف نام هایی چون امید نورافکن، میلاد سرلک، محمدرضا اخباری و همچنین سامان فلاح خبر دادند و مدعی شدند این افراد در اردوی جدید تیم ملی حضور نخواهند داشت. که قرار بود از امروز شروع شود، شروع به خوردن کنید، به همین دلیل است.

در کانون توجه شاید یکی از عجیب‌ترین نام‌هایی باشد که او از فهرست کارلوس کی‌روش خط خورده است. بازیکنی که در تمام اردوهای اخیر به جز اردوی اتریش حضور داشته و در گفتگو با شبکه ورزش با اشاره به این موضوع مدعی شد که غیبتش در این اردو باعث عقب ماندن از سایر بازیکنان شده و سعی در پیشرفت دارد. در مدت زمان باقی مانده با او همراه شوید و نکات مهم کارلوس کی روش را یاد بگیرید.

دفاع چپ سپاهانی ها که می تواند در پست هافبک دفاعی هم بازی کند، در آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی که مقابل نیکاراگوئه در موقعیتی غیرمتعارف پشت مهاجم قرار گرفت، این تحلیل را شکل داد که کارلوس کی روش به دلیل غیبت بسیاری از بازیکنانش در تیم های اروپایی حضور داشت، او مجبور به این تصمیم شد. البته در ساعات اخیر در هتل المپیک شایعاتی مبنی بر غیبت رسمی این بازیکن در آخرین اردوی تیم ملی شنیده می شود و شاهدان نتوانسته اند این بازیکن جوان و چپ دست را در این مکان ببینند. این شایعات به واقعیت نزدیک است.

میلاد سرلک دیگر بازیکن شایعه شده هافبک دفاعی تیم ملی پرسپولیس در رقابت سختی که با دیگر هافبک های ملی پوشان داشت، امیدوار بود به عنوان یکی از برگزیدگان کارلوس کی روش در جام جهانی معرفی شود. زمانی که بعد از مصدومیت امید ابراهیمی و کنار کشیدن نام این بازیکن، کی روش همچنان بازیکنانی چون سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، روزبه چشمی و میلاد سرلک را در پست شماره 6 در اختیار دارد و شاهد ترافیک بسیار زیادی بوده است. باید دید سرلک از این گروه باقی مانده یا نه.

محمدرضا اخباری نیز در جدیدترین اردوی تهران به ترکیب کارلوس کی روش اضافه شد. بیرانوند، سیدحسین حسینی، پیام نظام و محمدرضا اخباری به عنوان دروازه بانان ملی پوش و احتمالا امیر عابدزاده به عنوان دروازه بان لژیونر برای سه سهمیه دیدار قطر به رقابت پرداختند. البته زمزمه هایی مبنی بر افزایش سهمیه دروازه بانان در جام جهانی به 4 شنیده می شود که شاید دور از ذهن باشد. با این حال، این لیست رقابتی می گوید که شایعه حذف محمدرضا اخباری از لیست کارلوس کی روش برای سفر به قطر است.

سامان فلا دیگر بازیکنی است که گویا نتوانست کارلوس کی روش را برای سفر به قطر و همراهی تیم ملی راضی کند. مدافع میانی جوان تیم ملی که در لیست سرمربی پرتغال برای شگفتی سازی مطرح بود، می تواند در رقابتی بزرگ با شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، مجید حسینی و مرتضی پورعلیگنجی ظاهری ویژه داشته باشد. شایعه دیگری از لیست تیم ملی اما مربوط به این بازیکن دهه 80 است و باید دید تا چه حد به واقعیت نزدیک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید