چگونه می توانم میل جنسی خود را افزایش دهم؟

چگونه می توانم میل جنسی خود را افزایش دهم؟

اگر احساس می کنید مانند گذشته پرانرژی نیستید، تنها نیستید. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً یک سوم از زنان و 15 درصد از مردان به طور منظم تمایلی به رابطه جنسی ندارند. اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا زندگی جنسی خود را به حالت عادی بازگردانید. میل جنسی خود را با این تغییرات شیوه زندگی تایید شده توسط متخصصان تقویت کنید.

داشتن یک شب سرگرم کننده و نشستن در کنار همسرتان با شلوار ورزشی و تماشای فیلم مورد علاقه خود در تلویزیون می تواند میل جنسی شما را از بین ببرد. عشق خود را با بیرون رفتن و رفتن به قرارهای عاشقانه قدیمی برگردانید. قرار نیست قرار شما یک شب فوق العاده رمانتیک باشد، فقط رفتن به سینما یا یک رستوران می تواند جرقه های اولین قرار شما را بازگرداند.

لیا میلهایزر، مدیر برنامه‌های پزشکی جنسی زنان در بیمارستان استنفورد، می‌گوید: “اگر استخدام پرستار کودک برای شما گران است، از دوستان خود بخواهید که مدتی از کودک نگهداری کنند و بعداً پول آنها را پس بدهند.” به احتمال زیاد دوستان شما نیز چنین خواهند کرد. تا شب را با جفت خود بگذرانند.

یک قرص ضد بارداری دیگر مصرف کنید

تغییرات هورمونی برای میل جنسی شما مهم است. قرص های ضد بارداری یکی از بزرگترین عوامل کاهش تولید تستوسترون در بدن هستند که منجر به کاهش میل جنسی می شود. برخی از انواع آنها حتی می توانند باعث درد در هنگام مقاربت شوند.

حتی اگر از کنترل بارداری استفاده نمی کنید، باید بدانید که وضعیت هورمونی شما می تواند به تقویت میل جنسی شما کمک کند. پرولاکتین، هورمون آرایشی که استروژن و تستوسترون را در زنان شیرده کاهش می دهد، می تواند هورمون ها را از بین ببرد. علاوه بر این، به گفته دکتر میلهایزر، یائسگی همچنین می تواند باعث کاهش تستوسترون و استرادیول شود که نوعی استروژن است.

سایر داروهای خود را نیز بررسی کنید

به کابینت داروهای خود نگاه کنید، نسخه شما ممکن است باعث کاهش میل جنسی شما شود. علاوه بر قرص های ضد بارداری، شایع ترین علل کاهش میل جنسی، داروهای فشار خون بالا، داروهای رفلاکس معده، اضطراب و افسردگی است. اگر دارویی علت این مشکل است، بهتر است در زمان تجویز، نگرانی خود را با پزشک خود در میان بگذارید، این امکان وجود دارد که دارویی با عوارض جانبی کمتر جایگزین شود.

کارهای خانه را بین خود تقسیم کنید

بعد از یک روز کاری طولانی، یک شغل تمام وقت دیگر دارید، والدین. به گفته دکتر میلهایزر، پس از اینکه بچه ها به رختخواب می روند، ما اغلب خانه را تمیز می کنیم و در نتیجه صمیمیتی که باید بین زوج ها وجود داشته باشد، در جایگاه دوم قرار می گیرد. اگر شما و همسرتان به صورت تمام وقت مشغول به کار هستید، کارهای خانه را به طور مساوی بین خود تقسیم کنید تا بار اضافی بر دوش یک نفر نباشد. به این ترتیب، هم در بیرون و هم در داخل اتاق خواب شادتر خواهید بود.

اتاق خود را به مکانی برای روابط عاشقانه تبدیل کنید

این عادت آسان است که به بچه ها اجازه دهید بعد از یک کابوس در رختخواب شما بخوابند یا حیوان خانگی خود را هنگام خواب نوازش کنید، اما این عادت ها قاتلان بزرگ خلق هستند. به سادگی درب اتاق خواب خود را در شب قفل کنید تا فرزندان و حیوانات خانگی خود را دور نگه دارید. ممکن است کمی طول بکشد تا این عادت تغییر کند، اما سکسی کردن دوباره رختخواب شما می تواند آرامش و عشق بیشتری را بین شما به ارمغان بیاورد.

سکس را به لیست کارهای خود اضافه کنید

ما برای قرار ملاقات با پزشک، جلسات کاری، نوشیدنی با دوستان برنامه ریزی می کنیم، چرا برای رابطه جنسی برنامه ریزی نکنیم؟ این رویکرد عاشقانه به نظر نمی رسد، اما وقت گذاشتن برای این رابطه به این معنی است که به آن و زندگی هر دو جنس تعهد دارید. به این ترتیب خود را مجبور می کنید و امکان توجیه خود را کاهش می دهید.

اگر رابطه جنسی برای شما دردناک است، احساس آمادگی غیرممکن خواهد بود، اما لزومی ندارد. یکی از دلایل اصلی درد هنگام مقاربت، خشکی است. خشکی واژن باعث درد در حین مقاربت می شود، سعی کنید از روان کننده های سیلیکونی یا مرطوب کننده واژن استفاده کنید. روان کننده های سیلیکونی نسبت به روان کننده های پایه آب دوام بیشتری دارند و رطوبت لازم را تامین می کنند. اگر مشکل به این ترتیب بهبود نیافت، به متخصص زنان مراجعه کنید تا با استروژن واژن شما را درمان کند.

استرس را قبل از رابطه جنسی از بین ببرید

عوامل استرس زا، شغل شما، فارغ التحصیلی فرزندانتان، نشتی شیر آب در حمام بیش از آنچه تصور می کنید بر زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد. استرس باعث می شود که بدن شما هورمون مبارزه و گریز، کورتیزول را که بدن شما به مقدار کمی به آن نیاز دارد ترشح کند، اما اگر دوز آن بالا باشد، می تواند میل جنسی را سرکوب کند. یک راه آسان برای پاک کردن ذهن خود قبل از رابطه جنسی پیدا کنید، چه یک حمام طولانی یا خواندن یک کتاب خوب.

غذای سالم بخورید

خوردن یک رژیم غذایی سالم برای قلب نیز می تواند گرمای بین شما را افزایش دهد. مطالعه ای که در مجله پزشکی جنسی منتشر شد، ارتباط بین کلسترول بالا و زنانی را که در برانگیختگی و رسیدن به ارگاسم مشکل دارند، نشان داد. هنگامی که کلسترول در رگ ها افزایش می یابد، گردش خون را مختل می کند، در ناحیه لگن باعث می شود خون کمتری به اندام تناسلی برسد که منجر به ارگاسم سخت تری در زنان می شود. با مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات سطح کلسترول خود را افزایش دهید. چربی های حیوانی و لبنیات را کنترل کنید. از این جایگزین ساده برای کاهش کلسترول خود استفاده کنید.

غذاهای تقویت کننده میل جنسی بخورید

تحقیقات نشان می دهد که بدن در حال رشد به ویتامین ها و اجزای خاصی برای افزایش میل و عملکرد جنسی نیاز دارد. آووکادو، بادام، توت فرنگی و صدف از جمله غذاهایی هستند که می توانند این میل را در شما افزایش دهند.

اتصال خود را بررسی کنید

کاهش میل جنسی می تواند نشانه مشکلات گسترده تری در خارج از اتاق خواب باشد. عصبانیت شما ممکن است به خاطر چیزهای جزئی باشد (آیا مسواک خود را دوباره اینجا رها کرده است؟) یا مسائل بزرگتری مانند عدم ارتباط (پیامک بیش از حد به جای صحبت کردن، که در یک مطالعه اخیر مورد بررسی قرار گرفت). اگر کیفیت رابطه نیاز به کمک یک مشاور حرفه ای دارد، به یک درمانگر خانواده و ازدواج مراجعه کنید و اگر مشکل فقط مربوط به رابطه جنسی است، از یک مشاور جنسی کمک بگیرید.

با هم به پیاده روی بروید

با هم قدم بزنید، بدوید، ورزش کنید یا هر سرگرمی یا سرگرمی که شما و همسرتان می توانید با هم انجام دهید، این موارد می تواند ارتباط عاطفی شما را تقویت کند و میل به حمایت از شریک زندگی خود را افزایش دهد. در مطالعه ای که در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر شد، زوج هایی که در فعالیت های جدید و هیجان انگیز شرکت می کردند، از روابط خود رضایت بیشتری داشتند. اصطلاحات جدید و هیجان انگیز نسبی هستند و بسته به روحیه شما، می توانند هر چیزی از دوچرخه سواری در کوهستان گرفته تا چتربازی باشند.

اغلب ورزش کنید

استرس کمتر، بهبود خلق و خو، افزایش عزت نفس همگی از مزایای ورزش برای سلامتی هستند و با هم می توانند میل جنسی را افزایش دهند. در یک مطالعه اخیر، مشخص شد زنانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کردند و میل جنسی کاهش یافته بود (عوارض جانبی آن)، با سه تمرین 30 دقیقه ای در هفته، رضایت جنسی آنها بهبود یافت.

به بدنت گوش کن

گاهی اوقات کاهش میل جنسی نشانه یک مشکل پزشکی بزرگتر است. بنابراین، اگر همزمان با کاهش میل جنسی، افزایش وزن، خشکی پوست، ریزش مو و خستگی را تجربه کردید، نباید آن را نادیده بگیرید. ممکن است بدون اینکه بدانید مشکل تیروئید دارید. یک آزمایش خون ساده با تشخیص علائم برای درمان این علائم با دارو کافی است. کاهش میل جنسی می تواند با سایر شرایط پزشکی از جمله افسردگی و خستگی مزمن همراه باشد.

مشکل شما حل نشد؟ به پزشک خود مراجعه کنید

اگر موتور شما هنوز بعد از اجرای این ترفندهای ساده در زندگی شما گرم نمی شود، شاید داروهای تجویزی بتوانند کمک کنند. برخی از داروها، مانند تستوسترون یا ولبوترین، می توانند برای درمان کم میل جنسی فقط با نسخه تجویز شوند.

دیدگاهتان را بنویسید