چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنیم؟

چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنیم؟

دانستن اینکه چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنید، گاهی اوقات گفتن آن آسان تر از انجام دادن است. نکته این است که رابطه جنسی خوب ریشه در احساسات شما دارد نه افکاری که در سر شما وجود دارد. برای اینکه از ذهن خود بیرون بیایید، به برقراری ارتباط با شریک زندگی خود کمک می کند که در داخل و خارج از اتاق خواب چه می گذرد.

رابطه جنسی خوب اتفاق نمی افتد و نیاز به ارتباط مداوم دارد

یکی از مخرب ترین افسانه ها در مورد تمایلات جنسی ناشی از این باور اشتباه است که رضایت جنسی به خودی خود اتفاق می افتد. صحبت در مورد چیزهایی که شما را برمی انگیزد، اینکه چگونه دوست دارید رابطه جنسی داشته باشید، می تواند به زوج ها کمک کند که شکاف بین خواسته ها و نیازهای جنسی مختلف را پر کنند. در یک رابطه بلندمدت، به روز رسانی مداوم زندگی جنسی، کلید زنده نگه داشتن آن است. زیرا رابطه جنسی ما در زمان و مکان تغییر می کند.

صحبت کردن در مورد رابطه جنسی می تواند چالش برانگیز باشد

چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنیم؟

برای ناراحتی آماده شوید. توجه داشته باشید که صحبت کردن در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود می تواند برای هر دو طرف اضطراب ایجاد کند. آنچه ما در مورد شرکای جنسی خوب می دانیم این است که آنها یاد گرفته اند از گفتگوهای دشوار اجتناب نکنند و رودررو با مشکلات روبرو شوند.

هر گونه تجربه یا فعالیت جنسی، حتی فقط صحبت در مورد رابطه جنسی، می تواند انواع احساسات را تحریک کند. بنابراین یکی از مهم ترین درس ها در مورد رابطه جنسی خوب و به طور کلی روابط خوب این است که یاد بگیرید چگونه احساسات خود و دیگران را بپذیرید.

از قبل زمانی را برای صحبت در مورد رابطه جنسی تعیین کنید

چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنیم؟

سعی نکنید بدون ایجاد فضای امن برای آن صحبت کنید. اگر با انتظار صحبت کنید، احتمالاً گفتگوی سازنده تری خواهید داشت. نحوه تنظیم میل به بحث در مورد رابطه جنسی کلیدی است.

حتی اگر مشکلی در زندگی جنسی شما وجود دارد که باعث ناراحتی شما می شود، به این فکر کنید که چگونه شریک زندگی خود را در این نوع مکالمه نگه دارید. مهمترین جهت این است که چه چیزی را دوست دارید و چگونه می توانید آن را با هم خلق کنید؟

چگونه یک مکالمه سازنده داشته باشیم؟

زمانی را برای صحبت انتخاب کنید که هم آرام و هم پذیرا باشید. این کار را بعد از یک روز پر استرس طولانی انجام ندهید. قبل از اینکه حتی شروع به صحبت کنید، مطمئن شوید که شما و همسرتان در جای مناسبی هستید. اگر شریک زندگی شما علائمی از ناراحتی یا مقاومت در برابر مکالمه نشان می دهد، نترسید و سریع به نتیجه گیری منفی نروید.

یک فضای امن برای فکر کردن با صدای بلند ایجاد کنید

از شریک زندگی خود بپرسید که او به چه چیزی نیاز دارد تا مکالمه شما را به مکانی امن تبدیل کند. بهترین نوع ارتباط روحی زمانی اتفاق می افتد که ما احساس امنیت و آزادی کنیم تا افکار، رویاها، ترس ها و خیالات خود را بدون پیامد بیان کنیم.

از شریک زندگی خود برای شنیدن آنها تشکر کنید و به او اطمینان دهید که از شنیدن حرف های او هیجان زده هستید. سپس با هم در مورد آنچه می خواهید صحبت کنید. به یاد داشته باشید که بسیار مهم است که شریک زندگی شما بداند شما چه می خواهید یا چه نمی خواهید.

چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنیم؟

اگر نمی دانید دقیقا به چه تغییراتی در زندگی جنسی خود نیاز دارید، اشکالی ندارد! فقط صادق و کنجکاو باشید و با هم فکر کنید. حتی لازم نیست روی رابطه جنسی تمرکز کنید، فقط به این فکر کنید که چه کاری می توانید با هم انجام دهید که حس خوبی به شما بدهد.

به نوبت صحبت کنید و وقتی نوبت به گوش دادن رسید، سعی کنید ذهن خود را باز نگه دارید، از قضاوت کردن خود یا شریک زندگی خود بپرهیزید و اجازه دهید احساس شرم یا خجالت به اشتراک گذاشته شود. هنگامی که یک فضای امن و ارتباط با کیفیت ایجاد کردید، مکالمه می تواند عمیق تر شود و با افزایش صمیمیت به بخشی منظم از تعامل شما با شریک زندگی تان تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید