نهادهای مسئول عفاف و حجاب به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند/تقویت میل جنسی. سلاح فاتح استعمارگران


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882315

رئیس مرکز تحقیقات خانواده و حقوق زن سولاله:

فاطمه امیر احمدی گفت: امثال علی نژاد نه تنها حامی زنان ایرانی نیستند، بلکه با انسانیت نیز دشمنی دارند. در غیر این صورت، هیچکس نمی‌خواهد علیه ملتی تحریم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه امیر احمدی رئیس مرکز تحقیقات خانواده و حقوق زن سوله در گفتگو با مرات با بیان اینکه حجاب راه حضور اجتماعی همه انسانها اعم از زن و مرد در جامعه است، اظهار داشت: حجاب در جامعه نقش بسزایی دارد. وی اذعان داشت: حجاب راهی موثر برای سالم نگه داشتن جامعه و مصون ماندن از فساد تا بزرگسالی است. البته به دلیل وجود انگیزه های بیشتری که خداوند در وجود زنان قرار داده است; بحث حجاب بیشتر مختص زنان است.

رئیس مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده شهرستان صلاله افزود: اصولاً دین یک برنامه در حوزه فردی و اجتماعی است. بنابراین نمی توان واجبات و واجبات دینی مانند حجاب را جدا از امور عمومی در نظر گرفت. از نظر دین و از نظر جامعه، فضای جامعه، فضای کار و تلاش و رفاه است; بنابراین حضور در این فضا باید با تمام توانایی ها و استعدادهای انسانی باشد تا در راستای ساخت و توسعه جامعه مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به دیدگاه های سیاسی کشورهای غربی و غیرمسلمان در خصوص حجاب، تصریح کرد: به عنوان مثال در فرانسه بنا به ادعای خود مهد آزادی است؛ این کشور مهد آزادی است. دختران حجاب حق تحصیل ندارند، اما هرجا که با استدلال عقلی و علمی به بحث حجاب و حجاب نگاه می کردند، طبق عرف خود پذیرفتند. تمایل زنان آسیب دیده در فرانسه به اسلام و حجاب روز به روز در حال افزایش است و این هشداری برای نظام سیاسی فرانسه است.

امیر احمدی با اشاره به وجود آیین نامه های پوششی در مجامع علمی در سراسر جهان گفت: وجود آیین نامه های پوششی در دانشگاه های آمریکا و اروپا دلیل بر این است که در غرب در شأن فضای علمی لباس می پوشند. کرامت فضای اجتماعی لازمه شکوفایی استعدادهای انسان است.

رئیس مرکز تحقیقات خانواده و حقوق زنان سولاله به دشمنی آشکار افرادی مانند مسیح علی نژاد با بنیان خانواده و سلامت زنان در جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اینگونه افراد نه تنها حامی زنان ایرانی نیستند بلکه حامی زنان ایرانی هستند. با بشریت نیز دشمن هستند، وگرنه هیچ انسانی مایل به مبارزه با آن نیست. مردم ملت خواستار تحریم در عرصه های مختلف اقتصادی، ورزشی و غیره باشند. مناطق. او یک عامل سیاسی برای پیشبرد اهداف دولت کشورهای استعمارگر است و عکس های متعدد او با سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی گواه این امر است.

وی با اشاره به اینکه افرادی مانند علی نژاد به دنبال منفعت و منفعت خود هستند، ادامه داد: وی بیان می کند: این افراد برای عملکرد خود مبالغ هنگفتی از اربابان خود دریافت می کنند. حتی اگر کاری که انجام می دهند بر خلاف منافع ملتی باشد که مورد ظلم واقع شده است. متأسفانه نمونه این مشکل در برخی از سلبریتی ها دیده می شود.

امیر احمدی با بیان اینکه حجاب شکنان در حوزه عفاف و حجاب جایگاهی در بین ملت مسلمان ندارند. وی تاکید کرد: اکنون مردم متوجه دشمنی امثال علینژاد شده اند و به اصطلاح دستشان به سمت مردم و خانواده های ایران شده است و حتی معترضان به حجاب هم نسبت به او و ماموریت هایش لطفی نمی کنند. در واقع باید گفت که مردم ما در تشخیص خائن از نوکر بسیار خوب عمل می کنند.

رئیس مرکز مطالعات خانواده و حقوق زنان، سلاله در پاسخ به اینکه رسانه های غربی نشان می دهند که اکثر خانواده های ایرانی معترض هستند و علاقه ای به داشتن حجاب ندارند، گفت: «مطمئن هستیم که با توجه به حجاب و حجاب، بیشتر خانواده های ایرانی به حجاب مراجعه کنند. و تصریح کرد: قاطعانه حقیقت را نمی توان از دهان دشمن قدیمی شنید. بر اساس آمار رسمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سوم خردادماه امسال، بیش از 80 درصد جامعه ایران معتقد به حجاب هستند و در واقع باید گفت که حیا و حجاب بخشی از فرهنگ ماست و دینی که با جسم و روح مردم کشورمان آمیخته است.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز فضای مجازی یکی از مهم ترین ابزارهایی است که به صورت هوشمند در سبک زندگی ما تأثیر می گذارد، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند: به تعبیر آیت الله خیری شیرازی: «استعمار یعنی توقف فکر; نه به این معنا که به شما اجازه فکر کردن را نمی دهند، بلکه به این معنا که فرصت فکر کردن را به شما نمی دهند.

امیر احمدی همچنین افزود: در حال حاضر پدیده وبلاگ نویسی و قالب سازی در فضای مجازی متروک کشور، احساسات عمومی را مورد هدف قرار داده و با انبوه محتوا، فرصت تفکر را از عموم مردم می گیرد. جامعه.

مسئول مرکز تحقیقات خانواده و حقوق زنان سوله ضمن تشریح تصمیم برای مقابله با پدیده مذکور، تصریح کرد: برای حل این مشکل نیاز به آموزش موثر و کاربردی سواد رسانه ای در مدارس و دانشگاه ها و همچنین سازمان است. فضای مجازی توسط مدیریت آقایان و همچنین معرفی مدل های ارزشمند به شکل دلخواه در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه حیات کشورهای استعمارگر و سلطه گر در گرو سرمایه کشورهای ضعیف و مسلط است، تصریح کرد: علم و دانش ارائه شده در این کشورها حاصل ربودن مغز کشورهای استعمارگر است. بیداری و پیشرفت کشورهایی که بازداشت شده بودند، قطعاً به منافع استعمارگران لطمه زد.

امیر احمدی همچنین گفت: هرگاه کشورهای سلطه گر و استعمارگر بخواهند ملتی را از جدیت و عزم خود منصرف کنند و هر گاه بخواهند روحیه دلاوری، شجاعت، مردانگی، ایثار و از خود گذشتگی را از ملتی بگیرند، یکی از مؤثرترین تاکتیک ها ایجاد و تشدید کشش جنسی و سوق دادن ملت به سمت فحشا است. و این تجربه بارها در دنیا تکرار می شود.

رئیس مرکز مطالعات حقوق زنان و خانواده صلاله با اشاره به وجود 26 نهاد و سازمانی که در موضوع حجاب و عفاف در کشور نقش آفرینی می کنند، اظهار داشت: در این راستا 26 نهاد و سازمان نقش آفرینی می کنند. وی تصریح کرد: به نظر من در وهله اول باید با نهادها و سازمان هایی که به تعهدات قانونی خود به درستی عمل نمی کنند، اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین با بیان اینکه چه بسیار افرادی هستند که در حوزه عفاف و حجاب آگاهانه انگ می شکنند و قطعا این افراد سازماندهی شده و با برنامه هستند. وی تاکید کرد: در حالی که یکی از دستگاه های متولی در امر عفاف و حجاب نیروی انتظامی است. باید با این افراد برخورد قانونی شود. البته معتقدم بسیاری از افرادی که در اماکن عمومی حجاب مناسبی ندارند، ناآگاهانه هنجارشکنی می کنند.

امیر احمدی به لزوم آموزش صحیح و اساسی در خانواده و جامعه برای دختران اشاره کرد و افزود: دختران جوان ما آداب معاشرت و معاشرت را از کجا باید بیاموزند؟ خانواده؟ مدرسه؟ دانشگاه؟ رسانه ها؟ سهم هر کدام چقدر است؟ و آیا هر کدام از این مراکز کار خود را به درستی انجام می دهند؟ آسیب جامعه ما در بحث حجاب محصول ناتوانی سازمان ها، نهادها، خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها و رسانه ها در انجام تعهدات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید