چین از آمریکا به دلیل اعمال محدودیت های کرونا علیه پکن انتقاد کرد


ساعت: 17:46
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920864

رسانه های دولتی چین اعمال محدودیت های کرونا علیه مسافران چینی به آمریکا را تبعیض آمیز خواندند و از آن انتقاد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از اعمال محدودیت‌های جدید توسط دولت آمریکا برای مسافرانی که از چین وارد می‌شوند، گلوبال تایمز که مواضع دولت پکن را بازنشر کرد، این محدودیت‌ها را تبعیض‌آمیز خواند.

در پی انتشار خبر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین، واشنگتن شرط ورود مسافران از چین را منفی شدن آزمایش قبل از پرواز اعلام کرد.

اما چین می گوید که وضعیت کرونا در آن کشور تحت کنترل است و رسانه های غربی را به تحریف حقایق متهم کرده است.

گلوبال تایمز در ادامه گزارش خود، هدف اصلی غرب از بین بردن تلاش سه ساله چین برای کنترل کووید-19 و حمله به سیستم این کشور است. آن گزارش به نقل از کارشناسان بهداشت، اقدامات غرب را بی فایده و تبعیض آمیز خواند.

دولت ژاپن همچنین سه شنبه گذشته اعلام کرد همه افرادی که به سرزمین اصلی چین سفر کرده اند و هفت روز در آنجا مانده اند باید قبل از ورود به ژاپن آزمایش کرونا انجام دهند. این قانون از امروز جمعه اجرایی می شود. توکیو همچنین قصد دارد تعداد پروازهای چین به ژاپن را محدود کند.

دولت هند نیز محدودیت های مشابهی را برای چین، ژاپن، تایلند و کره جنوبی اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهرهای سراسر چین اکنون شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستند و این روند منجر به خالی شدن قفسه‌ها در داروخانه‌ها و ازدحام بیش از حد در بیمارستان‌ها و کوره‌سوزی‌ها شده است.

بر اساس گزارش رسانه های غربی، ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که از 5 ژانویه 2023 همه مسافرانی که از چین، هنگ کنگ و ماکائو وارد می شوند باید 48 ساعت قبل از پرواز تحت آزمایش کرونا قرار بگیرند و نتیجه آزمایش آنها منفی است.

دیدگاهتان را بنویسید