ادعای نادرست اصولگرایان/ دغدغۀ رئیس جمهور چین در سال 1394 علیه روحانی، دلیل رویگردانی پکن از ایران در سال 1401!

ادعای نادرست اصولگرایان/ دغدغۀ رئیس جمهور چین در سال 1394 علیه روحانی، دلیل رویگردانی پکن از ایران در سال 1401!

حسین پور معاون وقت دفتر رئیس جمهور گفت: دستاورد مهم این سفر امضای 17 سند همکاری بین تهران و پکن و تبادل نظر درباره سند جامع 25 سال همکاری است. بلافاصله پس از آن، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، سفر رئیس جمهور کشورش به ایران را مفید ارزیابی کرد و گفت که این سفر کمک زیادی به تقویت روابط دوجانبه کرده است و خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) در پایان این سفر گفت: آن را گامی برای جولو در راه دوستی 2000 ساله ایران و چین خواند.

در سفر رئیس جمهور چین به تهران در 2 فوریه 2014 چه گذشت؟ آیا نحوه استقبال دولت حسن روحانی از شی جین پینگ و شرایط استقبال از وی موجب نارضایتی طرف چینی و دلیل انتقام جویی ایران شد که 7 سال بعد در بیانیه مشترک سران چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره شورای همکاری برای جزایر سه گانه ایرانی پس از سفرش به ریاض فاش شد؟ این ادعا در روزهای اخیر از سوی برخی رسانه ها مطرح شده است که البته اولین بار نیست. پس از آن سفر، پس از جامی، یکی از سفرای سابق ایران در پکن چنین ادعایی کرد و سپس این سفر زیر نظر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور بررسی شد.

گزارش تفصیلی بهمن حسین پور معاون تشریفات و تشریفات دفتر رئیس جمهور و تیم تحقیق در این سفر، در عین حال این ادعاها را تکذیب کرد و آنچه این روزها مطرح می شود، تکرار همان ادعاهای رد شده است.

بهمن حسین پور تصریح کرد: پیش از سفر رئیس جمهور چین، مانند سایر سفرهای رسمی در این سطح، یک هیئت تدارکاتی 15 تا 20 نفره چینی به سرپرستی همتای وی به تهران آمدند و تمامی ملاحظات و تشریفات سفر از محل اسکان بررسی شد. برای پذیرش و توافق. ; حتی هتلی که شی جین پینگ در آن اقامت داشت نیز توسط هیئت چینی انتخاب شد.

از دوره های قبلی ریاست جمهوری، استقبال همکارش از رئیس جمهور در فرودگاه مردود بود

پروتکل استقبال از رئیس جمهور چین در فرودگاه همانند سفر سران دیگر کشورها به تهران بود. از دوره های قبل ریاست جمهوری، استقبال رئیس جمهور از همتای خود در فرودگاه رد شد که بر اساس آن یکی از وزرا به دیدار میهمان می رفت و هیئت چینی نیز قبل از این سفر از این موضوع مطلع بودند. اصولاً قوانین تشریفات و تشریفات مدون و غیرقابل تغییر است، بنابراین با تغییر روسای جمهور نمی توان اصول تشریفات را تغییر داد و از قبل به کشورهای بازدیدکننده اطلاع داده می شود.

روحانی او برای دیدار با هیچ یک از سران کشورها به فرودگاه نرفت. استقبال رسمی در سعد آباد انجام شد

اگرچه حسن روحانی برای دیدار با هیچ یک از سران کشورها به فرودگاه نرفت و استقبال رسمی در سعد آباد انجام شد. پس از امضای برجام، تنها در یک ماه، 6 رئیس جمهور خارجی به تهران سفر کردند که 4 نفر از آنها از کشورهای اروپایی بودند و در هیچ کدام از آنها رئیس جمهور ایران برای استقبال از فرودگاه طبق پروتکل های دیپلماتیک و رعایت اصل به فرودگاه نرفت. احترام متقابل در مراسم سفر

معاون تشریفات و تشریفات دفتر رئیس جمهور افزود: در مدت اقامت هیچ مشکلی وجود نداشت و اظهارات رئیس جمهور چین در استفاده از حمام عمومی هتل به دلیل حمام نامناسب اتاق هتل نیز کذب است. زیرا اصول امنیتی و سختگیری تیم های امنیتی نیز اجازه نمی دهد طرفی در سطح سران کشورها از توالت عمومی هتل استفاده کند».

برخی ادعاها اعتبار و اقتدار ایران را در سطح بین المللی هدف قرار می دهند

به گفته برخی کارشناسان سیاست خارجی، این گونه اظهارات نشانه بی اطلاعی از اصول سفرهای دیپلماتیک از سوی برنامه ریزان و در تضاد با منافع ملی است، نه تیم دیپلماتیک و تشریفاتی دولت قبل که هدف آن عزت و اقتدار ایران است. در سطح بین المللی. ادعاهایی که البته هرگز از سوی طرف چینی مطرح نشد و نه سفیر ایران و نه سفیر چین به آن اشاره ای نکردند. فیلم همراه رئیس جمهور چین نیز نشان می دهد که شی جین پینگ برخلاف روال معمول با تمامی اعضای تیم تشریفاتی کابینه رئیس جمهور ایران دست می دهد که نشان از رضایت و قدردانی وی از میزبان دارد.

حسین پور تاکید کرد: برنامه سفر رئیس جمهور چین طبق برنامه اعلام شده انجام و به پایان رسید. طبق برنامه اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه چین، سفر شی جین پینگ از روز سه شنبه 19 ژانویه 2016 و پس از سفر رسمی به عربستان و مصر در پایان سفر منطقه ای 5 روزه خود آغاز شد. عازم ایران شد و طبق برنامه از تهران به پکن رفت.

دستاورد مهم سفر رئیس جمهور چین به ایران در دوره روحانی

امضای 17 سند همکاری بین تهران و پکن و تبادل نظر درباره سند جامع 25 سال همکاری، دستاورد مهم این سفر بود. بلافاصله پس از آن، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، سفر رئیس جمهور کشورش به ایران را مفید ارزیابی کرد و گفت که این سفر کمک زیادی به تقویت روابط دوجانبه کرده است و خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) در پایان این سفر گفت: آن را گامی برای جولو در راه دوستی 2000 ساله ایران و چین خواند.

دیدگاهتان را بنویسید