چین حمله به تایوان را شبیه سازی می کند


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888162

وزارت دفاع منطقه تایوان مدعی است که حرکت کشتی ها و هواپیماهای چینی در تنگه تایوان نشان می دهد که ارتش چین در حال شبیه سازی حمله به این منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت دفاع تایوان با انتشار بیانیه ای مدعی شد که ارتش چین در حال شبیه سازی حمله به آن منطقه است.

در این بیانیه آمده است که نیروهای تایوانی “فعالیت ها و تحرکات چندین گروه از هواپیماها و کشتی های کمونیست را در اطراف تنگه تایوان زیر نظر دارند و برخی از آنها از خط میانه عبور کرده اند.”

وزارت دفاع تایوان همچنان ادعا می کند که “قضاوت (ما) این است که آنها در حال انجام یک حمله شبیه سازی شده به تایوان هستند”. وزارت دفاع تایوان روز جمعه اعلام کرد که 68 جت جنگنده و 13 کشتی نظامی چینی از تنگه تایوان عبور کرده و در جریان تمرینات نظامی چین در این منطقه مستقر شده اند.

رزمایش بزرگ 4 روزه نظامی چین روز پنجشنبه در واکنش به سفر جنجالی و پر تنش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به آب های اطراف تایوان آغاز شد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، شامگاه سه‌شنبه گذشته با وجود اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چینی وارد جزیره تایوان شد که مقامات چینی می‌گویند سفر وی ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا است که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر کرده است.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید