ژنرال اسرائیلی: برجام به نفع ایرانی هاست/ می توانیم به ایران حمله کنیم اما از عواقب آن می ترسیم

186638 519 خبر خاکستری

عاموس جادلین: مشکل ما در حمله نیست، بلکه در اتفاقی است که بعداً رخ می دهد و دقیقاً در اینجا ملاحظات ما است.

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل در سخنانی گفت: ارتش اسرائیل از ظرفیت نظامی کافی برای حمله به اهداف هسته ای ایران برخوردار است.

به گزارش وب سایت روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، عاموس یادلین، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در یک مصاحبه رادیویی درباره تعیین تاریخ جدید (29 دسامبر 1400) برای مذاکرات برای ازسرگیری برجام شرکت کرد.

“آمریکایی ها برای شرایطی آماده می شوند که مذاکرات با ایران موفقیت آمیز نباشد. ما در شرایطی هستیم که اگر توافق حاصل شود برای ما خوب نیست و اگر توافق حاصل نشود، نخست وزیر ما باید”. ژنرال اسرائیلی گفت: اگر بین رویارویی با ایران انتخابی وجود داشته باشد، اسرائیل ظرفیت نظامی کافی برای حمله به ایران را دارد.

جادلین درباره احتمال حمله اسرائیل به ایران گفت: “نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر باید تصمیم بگیرد که هیچ کاری انجام ندهد یا حمله کند. حمله نظامی پس از همه گزینه های دیگر آخرین راه حل ما خواهد بود. من خوشحالم. ما درک می کنیم.” این که موضوع تهاجم ایران باید بودجه اختصاص داده شود و برنامه های نظامی با شرایط فعلی به روز شود. اسرائیل توانایی نظامی برای حمله به ایران را دارد، مشکل ما حمله نیست، بلکه آن چیزی است که بعداً اتفاق می‌افتد: «ما همین‌جا هستیم».

ژنرال اسرائیلی تاکتیک‌های مذاکره ایرانی‌ها را هوشمندانه خواند و گفت: ایرانی‌ها تمایل آمریکا در دولت بایدن برای بازگشت به برجام را می‌دانند، بنابراین در شش دور قبلی مذاکرات پیشقدم شدند و حتی خواستار حکومت دموکراتیک شدند. ایالات متحده نیز نمی تواند آنها را بپذیرد. در نهایت این روند به نفع آنها پیش می‌رود و اکنون با دست پر به میز مذاکره بازمی‌گردند و فشار بیشتری بر آمریکا وارد می‌کنند.»

برجام به نفع بلندمدت ایرانی‌ها است. آنها می‌خواهند تحریم‌ها برداشته شود. هنوز نیازی به گزینه نظامی نیست، اما باید گزینه قابل اعتمادتری وجود داشته باشد.» برای بردن به اسرائیل.

دیدگاهتان را بنویسید