کاخ سفید: ایالات متحده و متحدانش آماده یک توافق قوی هستند

کاخ سفید: ایالات متحده و متحدانش آماده یک توافق قوی هستند

روز جدید جن ساکی سخنگوی کاخ سفید دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین گفت که توافق نهایی در مورد این مذاکرات به دلیل تصمیم سیاسی آمریکا به تعویق افتاده است. این مسئولیت ایران است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در حالی که منتظر توافق نهایی درباره تصمیمات سیاسی واشنگتن در مورد برخی از موضوعات کلیدی باقی مانده در مذاکرات وین بود، گفت که ایالات متحده و متحدانش برای یک توافق قوی با ایران آماده هستند و فورا توپ را آزاد کردند. ادامه سخنوری ایران را به زمین بیندازید.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه شب در یک کنفرانس خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات وین گفت که توافق نهایی مذاکرات در انتظار تصمیم سیاسی ایالات متحده است.

این مقام ارشد بایدن ادامه داد: ایالات متحده با کمک متحدان و شرکای مذاکره کننده خود در وین در حال مذاکره درباره نقشه راه بازگشت به الحاق است. اگر این توافق به نفع ایالات متحده باشد، جو بایدن گفت که آماده است.

سخنگوی کاخ سفید گفت که اگر ایران مایل به انجام چنین اقدامی باشد، ایالات متحده و متحدانش آماده دستیابی به یک توافق قوی هستند.

ساکی همچنین مدعی است، با این حال، ایران چند موضوع را مطرح کرده است که هیچ ارتباطی با پایبندی مشترک به توافق هسته ای ندارد و بازگشت به الحاق تمرکز و هدف ماست.

وی بدون اشاره به تعهدات و زیاده خواهی های واشنگتن گفت: ما از ایران می خواهیم به جای طرح موضوعاتی فراتر از محتوای مذاکرات وین یا سرزنش دیگران برای توقف مذاکرات، بر توافق وین تمرکز کند.

سخنگوی کاخ سفید در حالی این اظهارات را مطرح کرد که حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اگر در مذاکرات وین وقفه ای رخ داد، به دلیل زیاده خواهی طرف آمریکایی است. و پیروی از خطوط قرمز با قدرت و منطق کار می کند.

امیر عبداللهیان افزود: ما هرگز غرق در خواست های بیش از حد آمریکا نخواهیم شد. اگر کاخ سفید واقع بینانه رفتار کند، می توان به توافق رسید.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اگر در مذاکرات وین وقفه ای رخ داد به دلیل زیاده خواهی های کشور آمریکاست.

امیر عبداللهیان افزود: ما هرگز غرق در خواست های بیش از حد آمریکا نخواهیم شد. اگر کاخ سفید واقع بینانه رفتار کند، می توان به توافق رسید.

دیدگاهتان را بنویسید