کاخ سفید به پرتاب یک ماهواره تحقیقاتی توسط ذوالجنا واکنش نشان داد


ساعت: 21:40
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878833

کاخ سفید با پرتاب ماهواره ظل جانا به اقدامات ایران پاسخ داده و ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاخ سفید به پرتاب موفقیت آمیز دومین ماهواره برای تحقیقات ایرانی به نام ذوالجناء واکنش نشان داد.

به گزارش سایت تایمز اسرائیل، کاخ سفید یکشنبه شب در تهران اعلام کرد که از آزمایش روز یکشنبه مطلع است.

سخنگوی کاخ سفید از پرتاب ماهواره ذوالجنا انتقاد کرد و آن را “بی فایده و بی ثبات کننده” خواند. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که متعهد به استفاده از تحریم ها و سایر اقدامات برای جلوگیری از ادامه برنامه موشکی بالستیک ایران است.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه اخیرا در واکنش به آمادگی ایران برای پرتاب ماهواره گفت که آمریکا از ایران می خواهد تنش ها را کاهش دهد. او گفت: «ایران پیوسته تشدید تنش ها را انتخاب کرده است. ایران کسی است که به طور مداوم اقدامات تحریک آمیز را انتخاب می کند.

سرگرد راب لودویگ، سخنگوی پنتاگون گفت: «ارتش ایالات متحده به نظارت دقیق ایران برای فناوری پرتاب فضایی مناسب و چگونگی ارتباط آن با توسعه برنامه موشکی بالستیک تهران ادامه خواهد داد.

سیداحمد حسینی سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع روز یکشنبه گفت: این ماهواره از نظر مشخصات فنی با بهترین ماهواره های جهان با دو سطح نیروی محرکه جامد و یک درجه پیشرانش مایع قابل رقابت است.

وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره ذوالجنا با هدف براندازی انجام شد، گفت: به حول و قوه الهی فاز سوم توسعه این ماهواره به صورت ترکیبی با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این پرتاب آغاز شد. “

گفتنی است ماهواره ذوالجناح برای اولین بار در بهمن ماه سال 1378 آزمایش و ارزیابی شد تا به فناوری قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور دست یابد.

اخیراً نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از ماهواره سه مرحله ای گازد از کویر شاهرود، ماهواره نور 2 را در مداری 500 کیلومتری قرار داد. اولین عملیات فضایی سپاه در سال 1378 با پرتاب ماهواره نور-1 آغاز شد و علیرغم پیش بینی های یک ساله، ماهواره نور همچنان زنده است و اطلاعات خود را به ایستگاه زمینی مخابره می کند. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید