کاخ سفید به آزمایش پرتابه ماهواره ای ظل جانا ایرانی واکنش نشان داد

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اوایل ماه جاری در پاسخ به سوالی درباره آمادگی ایران برای آزمایش های موشکی در اوایل ماه جاری به خبرنگاران در واشنگتن گفت که ایالات متحده از ایران می خواهد تا وضعیت را کاهش دهد.


کاخ سفید به آزمایش پرتابه ماهواره ای ظل جانا ایرانی واکنش نشان داد

او مدعی است که ایران پیوسته تشدید تنش ها را انتخاب کرده و این ایران است که به طور مداوم اقدامات تحریک آمیز انجام داده است.

راب لودویگ، سخنگوی پنتاگون در واکنش به آزمایش ماهواره سولنجاج گفت که ارتش آمریکا به نظارت دقیق ایران از نظر فناوری پرتاب فضایی و ارتباط آن با توسعه برنامه جامع موشکی بالستیک ادامه خواهد داد.

دومین پرتاب ماهواره بر روی ذوالجنا به منظور دستیابی به اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده انجام شد.


کاخ سفید به آزمایش پرتابه ماهواره ای ظل جانا ایرانی واکنش نشان داد

حسینی سخنگوی وزارت دفاع ایران افزود: این ماهواره از نظر مشخصات فنی در سه مرحله قابل رقابت با بهترین ماهواره های جهان است که دارای دو مرحله رانش جامد و یک مرحله رانش مایع است.

وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره ذوالجنا به منظور تقسیم بندی انجام شد گفت: به حول و قوه الهی مرحله سوم توسعه این ماهواره به صورت ترکیبی و با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این پرتاب آغاز شد.

پرتابه ماهواره ذوالجناح برای اولین بار در فوریه 1999 آزمایش و ارزیابی شد تا به فناوری قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید