ماهواره های روسی در حال رصد تحرکات در پنتاگون و کاخ سفید هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس فضایی روسیه، Roscosmos، به ایالات متحده و متحدانش هشدار داده است که توانایی های اطلاعات فضایی روسیه را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری روگوزین، مدیر اجرایی شرکت فضایی Roscosmos سه شنبه شب گفت: ما همه چیز را از اینجا می بینیم، پس بیدار شوید. وی گفت: «در حالی که 30 کشور عضو ناتو و همچنین شرکا و نامزدها در حال بررسی یک مفهوم استراتژیک هستند که تا سال 2030 ادامه خواهد داشت، شرکت فضایی روسیه تصاویر ماهواره‌ای را از اجلاس سران و مراکز تصمیم‌گیری ملی‌گرایان اوکراینی منتشر می‌کند. محافظت می کند.”

اخیراً تلگرامی از شرکت فضایی روسیه منتشر شده است که شامل تصاویر ماهواره‌ای از اجلاس سران در مادرید، پنتاگون، کاخ سفید، وزارت دفاع بریتانیا و سایر تأسیسات در پاریس، آلمان و بروکسل است. تمام این تصاویر از منبع “Resource-P” گرفته شده است.

یک روزنامه انگلیسی اخیرا گزارش داد که روسیه یک رادار نظامی را به مدار زمین پرتاب کرده است. روزنامه میرور نوشت که روسیه این سامانه راداری نظامی فوق سری را برای استفاده در جنگ اوکراین در مدار زمین قرار داده است.

پیش از این وزارت دفاع روسیه یک ماهواره نظامی را با ماهواره سایوز از پایگاه فضایی پلستسک شلیک کرده بود. این ماهواره برای مقاصد نظامی و ارائه اطلاعات از جمله در اینترنت و تصاویر ماهواره ای برای ارتش روسیه استفاده می شود.

روسیه اکنون حدود 100 ماهواره در مدار زمین دارد که کمتر از نیمی از آنها فعال هستند و سالانه چندین ماهواره دیگر به ماهواره های فضایی روسیه اضافه می شود.

وزیر دفاع روسیه اخیرا تایید کرد که مسکو یک سامانه ضد ماهواره را در فضا با موفقیت آزمایش کرده است. به دنبال این اقدام روسیه، مقامات ارشد آمریکایی و بریتانیایی بر سر پرتاب ماهواره روسی به فضا جنجال به راه انداختند.

نیروی فضایی آمریکا اولین نفری بود که اعلام کرد روسیه در روزهای اخیر ماهواره ای را به مدار زمین پرتاب کرده است، اما ماهواره سقوط کرده متعلق به خود روسیه است و مسکو در آزمایشی با موشک ضد ماهواره آن را ساقط کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید