تمامی تحرکات دشمن در مرزها و دریا رصد می شود

ساعت: 14:56
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789179

فرمانده بر اساس ناوگان نیروی دریایی جنوب:

آریا شفقت رودسری گفت: همرزمان ما تحرکات دشمن را در اقیانوس رصد می کنند چرا که میدان دریا و زیر دریا از دانش بالایی برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، دریادار دوم آریا شفقت رودسری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه ساری با اشاره به اهمیت دریا و همسایگی جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور گفت: با 12 کشور مرز دریایی داریم و بیش از بیش از 94 درصد حمل‌ونقل دنیا از طریق دریا انجام می‌شود و اگر کشوری به دریا و آب‌های آزاد دسترسی نداشته باشد دچار خفقان ژئوپلیتیکی می‌شود.

فرمانده قرارگاه جنوب نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ملت ایران عاشق اهل بیت هستند و تمام امتیازات ژئوپلیتیکی دنیا در این سرزمین نهفته است.

وی افزود: انرژی هسته ای و حقوق بشر و… امروز بهانه ای هستند، زیرا این شعار محوری است که نخواهیم گذاشت نظام سلطه حاکم شود و هر چه بخواهد بر مردم جهان تحمیل کند، برای موقعیت استراتژیک ما خواهند جنگید. تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در حوزه دریا به گونه ای عمل کند که به مصالح کشور و نظام لطمه ای وارد نشود.

وی با گرامیداشت هفتمین خطر و روز نیروی دریایی و رشادت های این نیرو در عملیات های مختلف از جمله مروارید خاطرنشان کرد: ما می گوییم اجازه نمی دهیم خون گرانقدر شهدای ما در مناطق مختلف پایمال شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جنوب یادآور شد: در حال حاضر نیروی دریایی 79 در ورودی کانال سوئز نفتکش های ما را اسکورت می کند که نفت و نیرو به کشورمان صادر می کند و امروز همرزمان ما در زمینه های فنی، موشک انداز، میدان های زیرزمینی. ، تولید زیردریایی هایی با قابلیت پرتاب مدرن ترین اژدرها در هوا و غیره.

شفقت افزود: همرزمان ما در اقیانوس نظاره گر تحرکات دشمن هستند زیرا دریا و میدان های زیر آب بسیار شناخته شده است و کمتر کشوری توانایی ساخت و تعمیر زیردریایی را دارد. امروز جوانان ما در تمامی نیروهای مسلح و نیروی دریایی موشک های ناوشکن ساخته اند و بیش از 45 هزار کیلومتر را بدون رسیدن به کشور طی کردند.

وی افزود: امروز با افتخار و سربلندی از کانال های بسیاری عبور کرده ایم تا به جهانیان بگوییم که اگر مسلمانان ایرانی بخواهند کاری انجام دهند، هیچ نظام سلطه ای پیش روی آنها نخواهد بود.

وی گفت: پس از 140 روز کشتیرانی که در تاریخ نظامی ایران بی سابقه است، نیروی دریایی ارتش 75 نشان داد که عزم و اراده این ملت محترم در حال انجام اقدامات ارزشمندی است و این چرندیات را در هم شکست که نیروی دریایی و ایران نمی توانند از ایران خارج شوند. خلیج تا سواحل اقیانوس اطلس، اما ما 24000 مایل کشتی را طی کردیم، که اگر بخواهیم و فعل توانستن را صرف کنیم، تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

دریادار شفقت گفت: با قدرت در میدان حضور خواهیم داشت تا مسئولان سیاسی برای عزت نظام با دست پر از عرصه های سیاسی صحبت کنند و پای میز مذاکره بروند. ما ریاست این جلسه را بر عهده داشتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید