کاخ سفید خواهان نفوذ چین بر کره شمالی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با افزایش تنش های نظامی بین دو کره و شلیک های موشکی و توپخانه ای متعدد کره شمالی به همسایه جنوبی و پاسخ های هشداردهنده نیروهای سئول، ایالات متحده از چین خواسته است تا وارد عمل شود.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، چهارشنبه شب از چین خواست تا بر کره شمالی در حوزه خلع سلاح هسته ای اعمال نفوذ کند.

به گزارش تارنمای «رایانانیوز»، کربی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفت که آمریکا از چین می خواهد تا بر کره شمالی برای پیشبرد مذاکرات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره تأثیر بگذارد، اما پکن هنوز این کار را نکرده است.

وی توضیح داد: ما از پکن برای استفاده از نفوذ خود برای تشویق پیونگ یانگ برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره استقبال می کنیم. با این حال، ما نمی بینیم که پکن از نفوذ خود در این راه استفاده کند.»

این مقام آمریکایی با بیان اینکه واشنگتن علنا ​​و از طریق مجاری دیپلماتیک از کره شمالی خواسته است تا پای میز مذاکره بنشیند و در مورد چشم انداز خلع سلاح هسته ای گفتگو کند، گفت: اما تاکنون پیونگ یانگ چنین پیشنهادی را نپذیرفته است. ما آماده انجام چنین گفتگوهایی بدون پیش شرط هستیم.

روز چهارشنبه ارتش کره جنوبی اعلام کرد که ارتش پیونگ یانگ حداقل 100 گلوله توپ و 17 موشک مختلف را به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است که در مرز دریایی بین دو کره فرود آمده است. (اطلاعات بیشتر)

پیشتر ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود که در واکنش به پرتاب موشک پیونگ یانگ، جنگنده های نیروی هوایی اعزام شده و سه موشک هوا به زمین در امتداد مرز دریایی بین دو کشور شلیک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید