کاخ سفید خواستار مذاکرات فوری با کره شمالی شد

سخنگوی کاخ سفید گفت: “ما از کره شمالی می خواهیم که از تحریکات بیشتر خودداری کرده و وارد یک گفتگوی واقعی و پایدار شود.

جنی ساکی افزود: این آزمایشات موشکی بر نیاز فوری به گفت وگو و دیپلماسی نیز تأکید می کند. پیشنهاد ما برای ملاقات در هر کجا و هر زمان بدون پیش شرط هنوز معتبر است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ایالات متحده نیز در حال رایزنی با متحدان منطقه در این زمینه است.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی (JCS) روز سه شنبه اعلام کرد کره شمالی یک موشک بالستیک ناشناس را به سمت آبهای شرقی شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش کره جنوبی یک موشک بالستیک ناشناس را در نزدیکی شهر شینپو در شمال شرقی استان هامگیونگ در شمال شرق این کشور شلیک کرد. است.

در این بیانیه آمده است که مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل جزئیات این موشک هستند. ارتش کره جنوبی از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و آماده همکاری از طریق همکاری نزدیک با ایالات متحده است.

پیش از این ، کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی خواستار تقویت توان نظامی کشورش برای مقابله با اقدامات به اصطلاح “خصمانه” خود علیه پیونگ یانگ شده بود ، اما گفت که این اقدام با کره جنوبی و ایالات متحده انجام نمی شود.

به گزارش یونهاپ ، کیم همچنین در سخنرانی خود در نمایشگاه توسعه دفاعی به مناسبت 76 مین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی در پیونگ یانگ ، از سئول و واشنگتن برای تمرینات نظامی مشترک و توسعه سلاح انتقاد کرد.

وی گفت: “ایالات متحده بارها اعلام کرده است که با کشور ما دشمنی ندارد ، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم اینطور نیست ، ما باید برای فرزندانمان قوی باشیم.”

دیدگاهتان را بنویسید