کاراته و تکواندو قهرمانی جهان ایرانیان نایب قهرمان شدند، روسیه روی سکو رفت

ساعت: 21:10
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786495

تیم ملی بانوان ناشنوایان ایران کوروگی نایب قهرمان مسابقات جهانی تکواندو ناشنوایان 2021 شد، تیم روسیه قهرمان شد و اوکراین قهرمان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش ناشنوایان ؛ مسابقات جهانی تکواندو 2021 کیوروگی با حضور 41 تکواندوکار از کشورهای اوکراین، روسیه، ایران، ترکیه، قزاقستان، کره جنوبی، کرواسی، قرقیزستان و ازبکستان از صبح امروز دوشنبه اول آذرماه در خانه تکواندو آغاز و با تیم قهرمان به پایان می رسد. روسیه بانوان ناشنوای ایران بر سکوی دوم ایستادند و اوکراین سوم شد.

در پایان این مسابقه در وزن 49 کیلوگرم مرضیه خوشاول در دور اول استراحت کرد، در دومین دیدار مقابل قزاقستان با نتیجه 16 بر 5 پیروز شد و با شکست مقابل حریف روسی به مدال برنز دست یافت.

فاطمه درشتی در دور اول با نتیجه 23 بر 2 مقابل قرقیزستان و در دور بعد 12 بر 2 مقابل حریف ازبکستانی به برتری رسید و در دور سوم طلایی مغلوب ترکیه شد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 57 کیلوگرم، فاطمه زهرا زلیکانی در اولین دیدار مقابل روسیه پیروز شد و در دیدار دوم مغلوب حریف خود شد و از دور رقابت ها حذف شد.

پرستو باقری در دیدار اول 4 بر 3 مقابل ازبکستان پیروز شد، در بازی دوم 10 بر 8 روسیه را شکست داد، در سومین دیدار 17 بر 8 اوکراین را شکست داد و در فینال مقابل حریف روس خود شکست خورد و نقره گرفت.

در وزن 67 کیلوگرم نسیبه شهبازی در دور نخست با نتیجه 8 بر 7 ترکیه را شکست داد و در دیدار دوم مقابل اوکراین با نتیجه 14 بر 15 شکست خورد و به مدال برنز دست یافت.

حمیده شعبانپور در دیدار اول با نتیجه 10 بر 4 مقابل ورزشکار ازبکستانی پیروز شد، در دیدار دوم 8 بر 7 مقابل روسیه پیروز شد و در فینال با نتیجه 12 بر 7 مغلوب اوکراین شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 67+ کیلوگرم، فاطمه توکلی در دور اول استراحت داشت، در دیدار دوم با نتیجه 5 بر 8 مقابل کره جنوبی به برتری رسید و در دیدار سوم مقابل حریف خود شکست خورد و به مدال برنز دست یافت.

مریم رحیمی در اولین دیدار مقابل ازبکستان با نتیجه 16 بر 18 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در این مراسم کاظم پور معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان، پرگار رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه، پولادگر رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان حضور داشتند. جام و مدال قهرمانی نفرات و تیم های برتر را به یونگ مدیر تکواندو ناشنوایان، مسعود فراهانی و زهرا داودی و غلامرضا عزیزی رئیس انجمن تکواندو ناشنوایان اهدا کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید