کارت برنده پرسپولیس در دربی را حدس بزنید

کارت برنده پرسپولیس در دربی را حدس بزنید

شرایط جدول پرسپولیس و استقلال به گونه ای است که دیدار روز پنجشنبه دو تیم را به شدت حساس کرد. دربی در جای خودش مهم است و هواداران دو تیم دوست ندارند در این دیدار حساس و ارزشمند شکست بخورند. وقتی دو تیم در بالای جدول قرار می گیرند، حساسیت بازی بیشتر می شود. اگرچه احتمال می رود هر دو تیم ابتدا برای بازی این هفته به میدان بروند تا شکست نخورند، اما در صورت پیروزی، تیم برنده وضعیت روحی بسیار خوبی پیدا می کند. نکونام برای اولین بار دربی را به عنوان سرمربی تجربه می کند اما از طرفی گل محمدی 11 بار در دربی ها روی نیمکت پرسپولیس نشسته است.

جدا از دو سرمربی، وقتی به ترکیب دو تیم و بازیکنان پرسپولیس و استقلال نگاه می کنیم، متوجه می شویم که بازیکنان پرسپولیس کمی باتجربه هستند و دربی های بیشتری را تجربه کرده اند. بنابراین عده ای شانس پرسپولیس برای پیروزی در دربی را کمی بیشتر از استقلال می دانند. پرسپولیس بعد از 6 بازی بدون برد در لیگ و بازی های آسیایی بالاخره موفق شد هواداران لیگ را به برتری برساند و از فشار وحشتناکی که پس از باخت مقابل الدحیل به بازیکنان و کادرفنی این تیم وارد شده بود، بکاهد. نکته جالب در مورد یحیی گل محمدی این است که سرمربی سرخ ها در دیدار مقابل استقلال شکست نخورده و آمار فوق العاده ای از خود به جا گذاشته است.

یحیی تاکنون در 11 دربی روی نیمکت پرسپولیس نشسته و 8 تساوی و 3 برد را به ثبت رسانده است. سه برد پرسپولیس زیر نظر گل محمدی مقابل استقلال در بازی برگشت لیگ بیستم، بازی برگشت لیگ بیست و دوم و فینال جام حذفی فصل رقم خورد. دو برد یک بر صفر با گل های عیسی آل کثیر و همچنین یک برد دو بر یک با گل های ترابی و عالیشاه از پیروزی های گل محمدی پرسپولیس در دربی بود.

در میان تساوی های سال های اخیر پرسپولیس و استقلال دو تساوی در جام حذفی وجود داشت اما در آن دو دیدار پرسپولیس و گل محمدی در ضربات پنالتی مغلوب استقلال شدند. شکست هایی که طبق قانون ثبت نشده و به دلیل تساوی دو تیم در پایان 120 دقیقه، آمار همان تساوی را ثبت می کند. گل محمدی در فصل قبل 3 بار مقابل استقلال قرار گرفت و موفق شد دو پیروزی مهم را کسب کند.

بردهای کسب شده در لیگ و جام حذفی باعث شد پرسپولیس به دو جام مهم برسد. دو دربی اخیر با پیروزی پرسپولیس به پایان رسیده است و یحیی و شاگردانش این فرصت را دارند تا با غلبه بر استقلال در بازی این هفته سومین دربی متوالی را کسب کنند. شایان ذکر است که هیچ مربی در تاریخ لیگ برتر تاکنون موفق به کسب 3 برد متوالی در دربی نشده است و اگر یحیی بتواند در بازی پنجشنبه مه نکونام را شکست دهد، اولین سرمربی پرسپولیس در لیگ برتر خواهد بود که 3 بار متوالی استقلال را شکست داده است.