کارخانه آذرآب را احیا خواهیم کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیار آفتاب ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در اولین سفر خود به استان مرکزی در مجتمع صنایع آذرآب حضور یافت و در جریان جزئیات مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

رئیس جمهور ضمن شنیدن التماس آنها در جلسه کارگران این مجتمع مشکل اصلی را نبود آذرآب دانست و گفت: این مجتمع تولید، پول و اعتبار است، بلکه مشکل اصلی اینجا مدیریت و مالکیت است.

رئیسی با ابراز نارضایتی از عدم حمایت از مجتمع صنایع آذرآب گفت: بانک کشاورزی در این خصوص ماموریتی ندارد و سهام آن باید به مجموعه ای واگذار شود که دارای وظایف و تجربه مربوطه باشد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت فعال و پویا آذرآب با تلاش کارگران و مهندسین توانمند این واحد تولیدی مشخص می شود، تاکید کرد: در اسرع وقت برای رفع مشکلات مدیریت و سهامداران آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور با ابراز تأسف از اینکه امروز کارخانه ای که بتواند نیاز سایر کارخانجات و صنایع را تامین کند با کمتر از ده درصد ظرفیت خود کار می کند، تاکید کرد: کارخانه آذرآب را احیا می کنیم و کاری انجام می دهیم که انشاءالله ظرفیت کاری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه هزار نفر برگردد.

رئیسی افزود: هپکو و آذرآب نمادهای غرور و عزت ملی هستند، ما این واحدهای تولیدی را احیا خواهیم کرد و نمی گذاریم بیش از این آسیب ببینند.

مجتمع عظیم صنعتی آذرآب طی سال های اخیر در جریان خصوصی سازی واگذار شد، اما به دلیل تخلفات گسترده در دوره ریاست قوه قضائیه توسط آیت الله رئیسی، مالکیت این کارخانه از بخش خصوصی خارج و به کشاورزی واگذار شد. بانک توسط دولت اما این بانک نیز نتوانست این واحد را به خوبی مدیریت کند و در حال حاضر تنها با 10 درصد ظرفیت کار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید