کاروان های حجاج تا 20 روز آینده به سوریه اعزام می شوند

ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784838

رئیس سازمان حج و عترت با اعلام خبر اعزام کاروان های زیارتی به سوریه طی سه هفته آینده گفت: ایران و سوریه با امضای تفاهم نامه و تصمیم گیری در اولین گام، بر سر از سرگیری اعزام کاروان های زائران ایرانی به کشور توافق کردند. 100 هزار در سال «زائران ایرانی به زیارت سوریه می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج، علی رضا رشیدیان افزود: بر اساس این تفاهم نامه، اقدامات اجرایی پیش بینی شده برای انعقاد قرارداد با صاحبان هتل های مناسب و شرکت های حمل و نقل، غذایی و تدارکات آغاز می شود و امید است تا یک هفته آینده وی افزود: در آینده اعزام اولین کاروان‌های حجاج به سوریه را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: همزمان با این اقدامات، دستورات لازم برای ثبت نام، ساماندهی و اعزام زائران به دفاتر زیارتی ارسال می شود.

وی گفت: اکنون پس از از سرگیری عبادت در بقاع متبرکه در عراق در هفته های اخیر، موضوع اقامه عبادت در سوریه مژده ای برای دوستداران عصمت و طهارت به ویژه آن عبادت در سوریه پس از نزدیک به یک دهه جنگ و درگیری است. در آن کشور باید از سر گرفته شود.

رئیس سازمان حج و زیارت پس از 4 روز پیگیری و گفتگو با کشورهای سوریه در مورد مسائل مختلف، در آخرین روز سفر خود به دمشق با وزیر گردشگری سوریه دیدار و درباره آغاز این سفرها گفتگو کرد. و چگونگی پیشبرد نیاز به سازماندهی این سفرها در ابعاد مختلف را درک کنید.

رشیدیان ادامه داد: زمینه برای اعزام و سفر زائران ایرانی برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب(س) فراهم شده است و با توجه به ارادت و عشقی که مردم ایران به عقیله بنی هاشم و حضرت رقیه دارند، امیدواریم به زودی این کار را انجام دهیم. حضور نمازگزاران ایرانی را ببینید. «بیایید در این امامزاده ها باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی سوریه به ویژه پس از حوادث اخیر و برقراری امنیت در آن کشور و حضور زائران از کشورهای مختلف، مهمترین نیاز و تمرکز ما بر اعزام زائران ایرانی و ساماندهی سفرهای زیارتی به این کشور بود. امنیت. “

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط قلبی، حفظ سلامت نمازگزاران اولویت اصلی و مهم دیگر ماست. کشور فراهم می کند.

رئیس سازمان حج و عبادت در این سفر با وزارت گردشگری، کمک های مالی، کشور، حمل و نقل و بهداشت سوریه دیدار کرد.

اطمینان از ایمنی و سلامت زائران در سفر به سوریه در اولویت است

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع امنیت در دیدار با وزیر کشور سوریه، استقرار و امنیت زائران ایرانی یکی از موضوعات کلیدی برای از سرگیری محموله ها به سوریه است، گفت: با توجه به امنیت. از زائران ما از سوریه، گفتگوها و رایزنی های لازم با مسئولان وزارت گردشگری انجام شد.

رشیدیان با ابراز خرسندی از برقراری امنیت در سوریه و اینکه دیدگاه های وزارت کشور در خصوص امنیت زائران نیز قابل توجه و حائز اهمیت است، گفت: در ماه های اخیر امنیت در سوریه در وضعیت خوبی قرار دارد.

رشیدیان لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای از سرگیری اعزام ها در کنار تامین امنیت زائران را از دیگر ضروریات دانست و در دیدار با وزیر بهداشت سوریه تاکید کرد که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. و جمعیت هلال احمر را برای سفرهای زیارتی آماده و مدون کرده ایم که قطعاً مبنای اقدام در ایام زیارت تا بازگشت زائران خواهد بود.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون تاج در جمهوری اسلامی ایران نیز مطلوب است، گفت: موضوع واکسیناسیون با ارسال و آزمایش است. سی مرکز پزشکی حج و زیارت به دقت بر زمان اعزام و بازگشت زائران نظارت خواهد داشت و امیدوارم با کمک شما بتوانیم بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را همزمان با اعزام زائران ایرانی داشته باشیم.

رشیدیان در این نشست گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری و مساعدت وزارت بهداشت سوریه کلینیک هایی برای ارائه خدمات به زائران ایرانی ایجاد کنیم، زیرا این خدمات پیش از این در زمان اعزام زائران به سوریه ارائه می شد.

رئیس سازمان حج و عبادت کشورمان تلاش برای تامین و حفظ سلامت، کرامت، کرامت و امنیت زائران ایرانی برای از سرگیری سفرهای اعزامی را یکی از اولویت ها خواند و گفت: قطعا همکاری و هماهنگی مسئولان سوری در بحث حضور زائران ایرانی مناسب در این زمینه موثر خواهد بود.

در ادامه این دیدارها وزیر کشور سوریه با تاکید بر آمادگی کامل برای تامین امنیت زائران ایرانی، وزیر بهداشت سوریه نیز با بیان اینکه تمامی امکانات و ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات به زائران فراهم شده است، گفت: موضوع سلامت زائران ایرانی از ابتدا تا انتها برای ما بسیار مهم است و به آن توجه خواهیم کرد.

رشیدیان در این بازدید با وزیر حمل و نقل سوریه در خصوص جابه جایی زائران دیدار و گفت و گو کرد و در این دیدار تاکید کرد: جابجایی مناسب زائران نیازمند همکاری شرکت های هواپیمایی ایرانی و نهادهای ذیربط سوری است و بر اساس قرارداد امضا شده، زائران ایرانی در عین حال، استفاده از ظرفیت طرف سوری می تواند به انتقال بهتر زائران کمک کند.

وی گفت: در این راستا برای ورود سالانه 100 هزار زائر با وزیر گردشگری و گردشگری مذاکره کرده ایم و امیدواریم در مرحله اجرا به خوبی عمل کند.

وزیر حمل و نقل سوریه با استقبال از از سرگیری سفرهای حج گفت: برای اعزام زائران ایرانی تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

زهیر حازیم افزود: قطعا در بحث انتقال زائران کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان پس از امضای این تفاهم نامه با در نظر گرفتن ابعاد مختلف نیازها و نیازهای این عبادت گفت: دولت سوریه شرایط لازم را برای سفر کامل زائران ایرانی به سوریه فراهم می کند. سلامت و امنیت.

وی گفت: همچنین با وزارت گردشگری سوریه توافق کرده ایم که از خدمات اقامتی، حمل و نقل و پذیرایی و امکانات مناسب برای اعزام زائران ایرانی به سوریه به زودی استفاده کنیم و بتوانیم زائران ایرانی و زائرانی که قصد زیارت حضرت زینب را دارند فراهم کنیم. (ص).

وی در این راستا از برخی اقامتگاه ها از جمله هتل ها و رستوران ها بازدید کرد تا از امکانات و ظرفیت آنها برای خدمت رسانی به زائران ایرانی مطلع شود.

رئیس سازمان حج و زیارت که از چند هفته پیش با لغو روادید خود از از سرگیری پروازهای عتبات به عراق خبر داده بود، حالا اعلام کرد: هفته گذشته اولین کاروان های ایرانی راهی عتبات عالیات شدند و امیدواریم به زودی شاهد حضور آنها باشیم. برای زیارت عتبات عالیات و اماکن متبرکه سوریه در زینبیه خواهد بود، اما زمان دقیق آن پس از آماده شدن کار، به عنوان قرارداد خدمات با شرکت های خدماتی و صاحبان مراکز اقامتی اعلام خواهد شد.

سفر بین سوریه و ایران نیازی به ویزا ندارد و فقط با پاسپورت معتبر انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید