کارگران و مستمری بگیران با رنج و اندوه زندگی می کنند

کارگران و مستمری بگیران با رنج و اندوه زندگی می کنند

هشدار نسبت به بی توجهی دولت به کارگران و مستمری بگیران؛ منجر به نارضایتی اجتماعی خواهد شد
رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: بارها درباره مشکلات کارگری و معیشتی مستمری بگیران به ما تذکر داده شده و دولت باید جبران کند و در صورت کوتاهی موجب نارضایتی اجتماعی خواهد شد.

اولین روز از دوازدهمین اردوی سالانه اعضای هیات مدیره کانون های بازنشستگان و بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران در کرمانشاه برگزار شد.

علی بابایی کارنامی در این مراسم در گفتگوی تلفنی اظهار داشت: مبارزه با فساد یکی از مواردی است که ما بر آن تاکید داریم و برخی موارد فساد ما را متاسف می کند و به عنوان نماینده مجلس می گویم مجلس تمام تلاش خود را می کند. و موفق شده است تا زمینه های مختلف را روشن کند.

فراکسون کارگاری رئیس مجلس ادامه داد: ما در مجلس نقش نظارتی داریم و برای سایر ادارات نیز نهاد نظارتی وجود دارد. برای یکسان سازی حقوق مستمری بگیران کمیسیون اجتماعی اقداماتی را انجام داد و دو بحث ساماندهی قراردادهای موقت و یکسان سازی حقوق کارگران در وزارت کشور را دنبال کرد.

نماینده ساری در مجلس ادامه داد: یکسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند 210 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرا است و تعاملاتی با دولت داشته ایم، همچنین در برنامه هفتم نیز مواردی در این زمینه مطرح شده است، بنابراین همسان سازی 90 درصدی است. به مدت سه سال انجام می شود این برای معیشت کارگران است، با موافقت شرکای اجتماعی مواردی در شورای عالی کار پیگیری شده است و من هم از صحبت های وزیر انتقاد می کنم.

فراکسون کارگاری رئیس پارلمان گفت: من به عنوان نماینده مجلس دوست ندارم مردم ما ۴۰ سال بعد وقتی بیمار می شوند، علاوه بر درد بیماری، رنج هزینه های پس از بیماری را نیز متحمل شوند. و تحمیل هزینه های غیرضروری».

کارگران و مستمری بگیران با رنج و اندوه زندگی می کنند

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور نیز گفت: کارگران و مستمری بگیران با رنج و اندوه زندگی می کنند، این وضعیت شایسته دولت جمهوری اسلامی نیست. کارگرانی که انقلاب را پیروز کردند باید ضربه بخورند.

نصرالله دریابیگی در این مراسم گفت: 75 درصد مستمری بگیران ما حداقل حقوق دارند و درآمدشان هفت، شش یا پنج میلیون است. این مردم چگونه باید زندگی کنند، مشکلات معیشتی گسترده است و باید در برنامه هفتم این موضوع حل شود.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگی کشور با اشاره به وضعیت نگرش نسبت به کارگران و مستمری بگیران گفت: همه دولت ها و مدیران تامین اجتماعی خلاف قانون عمل کردند، قانون الزام درمان را ذکر کرده است اما امروز اجرا نمی شود، می گیرند. پول و پتو از ماست و این موضوع مختص استان ما نیست و همه جا یکسان است.

دبیر اجرایی خانه کار مازندران خاطرنشان کرد: انصاف، تقویت امنیت اجتماعی، همسان سازی، مسائل کارگری و تقویت درمان باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کانون بازنشستگان استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم گفت: بعد از انقلاب بیش از 40 سال است که با مشکلات معیشتی مواجه هستیم.

جواد اکبری ادامه داد: مردمی که به فکر نظام و انقلاب نیستند از مشکلاتی که در حوزه معیشتی و درمانی برای ما ایجاد شده است سوء استفاده می کنند اما گاهی چاره ای جز فریاد زدن برای شنیده شدن نداریم. .

عضو هیأت مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور خاطرنشان کرد: افرادی که تحت عنوان مدعیان فریاد می زنند، هدفشان این است که مشکلات را به گوش کارکنان برسانند، در حالی که ما هم همه این حرف ها را در چهره مطرح کردیم. دیدار خصوصی با مقامات ارشد کشور از جمله نمایندگان مجلس و رئیس جمهور.

دوازدهمین اردوی سالانه اعضای هیات مدیره کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران به مدت ۲ روز در کرمانشاه برگزار می شود.