کارگروه مشترکی بین شهرداری تهران و پلیس تشکیل می شود

زمان: 12:58
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778008

زاکانی گفت: شهرداری تهران از هرگونه کمک در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان جلوگیری نمی کند و رسیدن به افق روشن مستلزم تعامل بین دستگاهها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی ، شهردار تهران با سردار حسین رحیمی ، فرمانده انتظامی تهران و معاونان وی درحالی که پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق (ع) را به مناسبت هفته وحدت تبریک گفت ، دیدار کرد. تهران رویکردی را انتخاب کرده است که در آن حکومت شهری بسیار متفاوت است.

وی افزود: تلاش های زیادی در گذشته برای شهر تهران انجام شده بود که بیشتر آنها از نظر فیزیکی و کمتر نرم افزاری بودند. به نظر ما ، تهران فقط یک شهر به عنوان یک کلان شهر نیست ، بلکه به گفته مقام معظم رهبری ، اگر بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم و کار مفیدی انجام دهیم ، انقلاب را تثبیت کرده ایم.

شهردار تهران با اشاره به تفاوت ها و شکاف طبقاتی در شهر افزود: ما با میراثی روبرو هستیم که بی عدالتی را نشان می دهد و تفاوت های زیادی بین شمال و جنوب شهر وجود دارد و این تفاوت ابعاد متفاوتی دارد و ما مراقب باشید که توجه را جلب کنید “بیایید بر اساس گام دوم انقلاب بر تغییر تمرکز کنیم ، زیرا 42 سال تلاش سختی در راه انقلاب انجام شده است و با یک حرکت جهادی می توانیم به همان شیوه در روح و جسم شهر تغییر ایجاد کنیم. به

زاکانی گفت: برخی از شهروندان معتقدند که بدن شهر بزرگ شده است ، اما ما معتقدیم که بدنه موجود نیز کارهای زیادی برای نگهداری و توسعه دارد و به عنوان مثال می توانم به طرح جمع آوری آبهای سطحی شهر اشاره کنم که اگر ما مراقب باشید در حفظ شهر ، اجازه ندهید هیچ گونه خطری جدی که ممکن است برای شهروندان ایجاد شود ، انجام دهیم و اول از همه ، به روح شهر از جمله ترافیک ، مردم ، آلودگی و سایر مشکلات توجه کنیم.

وی گفت: “تلاش همکاران ما در شهرداری این است که شهر را به فضل خدا تغییر دهیم و این اقدام نیازمند هم افزایی و همکاری است و برای این اقدام همه دستگاه ها باید برای هم افزایی کمک کنند ، و این راه است. “که در 1.5 ماه گذشته آغاز شد و باید بگویم که شروع ما در دولت شهر همزمان با تنش مالی بود.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات مالی 2.5 سال گذشته حکمرانی شهری افزود: در سال های گذشته همه نگرانی ها درباره نحوه تلاش برای پرداخت حقوق کارکنان بود و سعی کردیم اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم. به عنوان مثال ، دیروز موفق شدیم تمام حقوق شهرداری ها را پرداخت کنیم و در این زمینه چند روز پیش به شورا اعلام کردیم که از تنش مالی خارج شده ایم.

زاکانی گفت: ما کارگروه تأمین بودجه را راه اندازی کردیم و در مرحله دوم وارد موضوع قرارها شدیم که در آن سیستمی بدون هیچ گونه نگرانی روحی تعریف شده بود که پس از چندین ساعت مصاحبه و ارزیابی اقدامات لازم در این زمینه انجام شد. بخش انتصابات “

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مدت فعالیت امیرکبیر گفت: ما در دولت شهر 4 سال خدمت را برای خود در نظر می گیریم و معتقدیم برای نیاز به همکاری بین دستگاهها می توان کارهای زیادی انجام داد. برای پیشبرد اهداف خود و ما معتقدیم ما معتقدیم که شهرداری برای دستیابی به اهداف خود به شدت به کمک سایر سازمان ها نیاز دارد.

شهردار تهران افزود: اقدامات ما چیزی نیست جز اعمالی که دل مردم ، مقام معظم رهبری و امام زمان (عج) را شاد می کند و در این زنجیره خدمات 4 خط تلاش را دنبال کردیم که یکی از آنها درست بود دستیابی به اجماع دولت برای تغییر ، سومین نکته ای است که افراد را به مرحله تغییر می رساند و آخرین نکته استفاده از فناوری و هوش است که در این زمینه از چند جهت اهمیت دارد.

زاکانی گفت: اولین نکته تأمین امنیت برای دستیابی به اهداف حاکمیت شهری است و ستون امنیت در این بخش پیچیده است و آنچه سیاست مهم و روشن است انجام کارهای جمعی ، گروهی و تعاملی است و باید موارد دیگر ما را نیز ذکر کرد. سیاست خاصی در مجموعه خدمات یعنی ما هیچ حمایتی نخواهیم داشت و این تغییر نگرشی است که در پی خواهد آمد.

ویبیان گفت: ما موضوعات مختلفی را برای تغییر رویکرد در دستور کار داریم و اولین کار خود را با تأسیس مرکز خدمات و تاج آغاز کردیم و اکنون موضوع خدمات شهری و اجتماعی و مراقبت از چهره شهر آغاز شد خدمات شهری و سایر دوستان تصمیم گرفتند راه را در پیش بگیرند تا مردم اهمیت تغییرات محض را در شهر درک کنند.

شهردار تهران افزود: دومین اقدامی که در حال انجام است موضوع نظافت و نشان دادن جلوه ای جدید از شهر است که می تواند مربوط به تجمع معتادان به مواد مخدر ، سازماندهی کودکان کار باشد و برای آن ما یک مورد در 3-6 ماه این بار چهره شهر از این چالش ها پاک می شود و امروزه شهرداری مسئول برخی مشکلات مانند خانواده های زندانیان و معتادان به مواد مخدر و کودکان کار شناخته می شود.

زاکانی با اشاره به دیدگاه های موجود در زمینه حل مشکلات اجتماعی توسط مدیریت شهری اظهار داشت: در این راستا دو دیدگاه وجود داشت که یکی از آنها این بود که برخی وظایف در زمینه آسیب های اجتماعی شهرداری نیست ، بلکه در کنار این مشاغل است. ، ما معتقدیم که وظیفه شرعی داریم و باید مسئولیت این حوزه ها را بر عهده بگیریم ، و دومین حرکت ما پرداختن به مسائل اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در دستور کار قرار دارد مسائل اخلاقی است و شهرداری در تلاش است تا نقش خود را در این راستا ایفا کند ، به عنوان مثال ما بیش از 2000 پارک در پایتخت داریم که برخی از آنها برای برخی از خانواده ها ایمن نیست. ناجا و سایر دستگاه ها به امنیت در این زمینه دست خواهند یافت

شهردار تهران افزود: در یکی از بازدیدها ، مردم اعلام کردند که ما در این زمینه امنیت نداریم و بررسی ها نشان داده است که بخشی از مسئولیت بر عهده شهرداری است که باید در این زمینه ها بر آن تأکید کنم ، ما خود را در نظر می گیریم موظف به انجام تعهدات و کمک به سایر سازمانها است. “

زاکانی گفت: ما در مدیریت شهر تعهد بزرگی برای پیشگیری و جلوگیری از تخلفات داریم و در این قسمت نظر خود را تغییر داده ایم و به عنوان مثال می توانم به سازمان تامین کنندگان اشاره کنم که از دیدگاه دولت شهر است. کلبه را عوض کرد “

وی تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید جدی گرفته شود ساخت و سازهای غیرقانونی است و فقط شهرداری تهران نمی تواند از چنین تخلفاتی جلوگیری کند ، ناجا باید برای رفع این تخلفات نیز به شهرداری بپیوندد.

شهردار تهران افزود: وظیفه دیگر در زمینه حمل و نقل و ترافیک است و امیدواریم بتوانیم فرصتی برای همکاری ایجاد کنیم تا این شرایط نسبت به گذشته تغییر کند و در این راستا تلاش هایی برای همکاری بین بخشی انجام می شود. “

زاکانی گفت: “ما باید با هم کار کنیم و افق جدیدی را در شهر باز کنیم و این سطح دیگری از کار است که ما به شدت به آن نیاز داریم تا بین دستگاه ها تعامل داشته باشیم و بخش دیگری از برنامه تصفیه درون سیستم اداری است که می توانیم از آن استفاده کنیم. ما ریشه های فساد را به طرق مختلف ، از جمله اقدامات لازم ، می بخشیم و در این بخش نیز به شدت به تعامل و همکاری نیاز داریم.

وی گفت: تحول در برابر چشمان ما کاملاً امکان پذیر است و ما مجموعه ای از اردوها را دنبال می کنیم که به کمک سایر دستگاه ها از جمله ناجا نیاز دارد و با افتخار می گویم که ما در کمک به شهرداری تهران تردید نخواهیم کرد. به

شهردار تهران افزود: پیشنهاد من این است که کارگروهی از هر دو قسمت شهرداری و ناجا راه اندازی شود که منجر به تفاهم دو قسمتی می شود و تلاشها به وضوح اعلام می شود ، در این راستا باید کمیته های مختلف هر دو طرف وظیفه باید روشن شوند و این مسیر باید به موقع تکمیل شود.

زاکانی گفت: “درخواست من از 20 روز تا یک ماه برای همکارانی است که با ناجا از شهرداری آشنا هستند تا اقدامات مشترکی را انجام دهند ، زیرا ما با خدمات اجتماعی ، سازمان زندان و سایر نهادها برای حل و فصل بسیاری از مشکلات شهری تبادل نظر کردیم. مسائل نظرات “کارهای بزرگی باید انجام شود تا مجموعه جدیدی از شهر به مردم ارائه شود و به مردم نشان داده شود.

انتهای پیام / ک

دیدگاهتان را بنویسید