مردم نباید وارد نبرد برای ارز دیجیتال شوند / کمیته مشترکی برای بررسی وضعیت بازار سهام تشکیل دهید

ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793575

دادستان کل کشور گفت: خواهش من از مردم این است که تا حل و فصل قانون رمزارز وارد این دعوا نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز روابط عمومی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد دادستان کل کشور با رئیس قوه قضائیه بازار سهام گفت: سازمان بازرسی کمیسیون مشترکی را در بورس تشکیل داده و امیدواریم در مدت زمان مشخص به نتیجه برسیم.

وی افزود: دولت فعلی نیز برای بهبود بورس جدیت دارد.

دادستان کل کشور در خصوص پرونده های متعدد کیفری در حوزه ارزهای رمزپایه گفت: موضوع ارزهای رمزپایه برای جامعه مضر شده است و افراد زیادی فارغ از عواقب آن درگیر موضوع هستند.

وی افزود: مکاتباتی با بانک مرکزی و مجلس در خصوص لزوم تعیین تکلیف در این حوزه داشته ایم اما هنوز تکلیف در این حوزه مشخص نیست.

منتظری ادامه داد: درخواست من از مردم این است که تا زمانی که موضوع رمزارزها با قانون حل نشده وارد این معرکه نشوند.

دادستان کل کشور درباره پرونده آزیویکو نیز گفت: با توجه به اینکه چندین پرونده در چند حوزه قضایی تشکیل شده است، باید این پرونده ها در یک مکان جمع آوری و وضعیت این پرونده مشخص شود.

وی افزود: تصمیم داریم یکی از قضات را برای رسیدگی به این پرونده به دادسرای کل کشور تعیین کنیم تا در صورت امکان تجمیع پرونده ها تجمیع شود و در غیر این صورت درخواست انتقال و انتقال خواهیم داشت. پرونده ها منتقل می شود.»

منتظری ابراز امیدواری کرد که این پرونده ظرف یکی دو ماه آینده به نتایج ملموسی برسد.

دادستان کل کشور در پایان با اشاره به انتقادات وارده به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در خصوص مجازات های جایگزین حبس گفت: این طرح صرفاً پیشنهاد رئیس قوه قضائیه است و باید از نظر کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، به نظر پیشنهاد بسیار خوبی است و بحث برانگیز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید