کار صعودی جام جهانی هندبال برای ایران در مقابل رقیب جام

ساعت: 22:42
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922829

تیم ملی هندبال مردان ایران در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2023 به مصاف تیم اسپانیا می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی مردان ایران در سومین دیدار خود در جام جهانی 2023 لهستان از ساعت 23:30 (به وقت تهران) روز دوشنبه 5 دی ماه به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا می رود.
محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مطبی حیدرپور، محمدرضا اوری، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی نژاد، محمد کیانی، یدسین رضا یدری صمبی‌گرامی دخکاردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کهزاد 20 ملی پوش حاضر در این مسابقات هستند.
روحلا اکرمی نیا (سرمربی)، وسلین ویوویچ (سرمربی)، حمید سادک شاه نشین (سرمربی)، شهداد مرتجی (سرمربی) و دانیال مصلح پور (دکتر) ترکیب تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می دهند.

تیم ملی هندبال ایران که چند ماهی است با هدایت واسیلین ویوویچ در جام جهانی با تیم های اسپانیا، مونته نگرو و شیلی در گروه A قرار گرفت و اولین بازی تیم ملی مقابل شیلی با نتیجه 25 به پایان رسید. -24 مزیت به سود ایران. در ادامه، ایران در گام دوم مقابل مونته نگرو قرار گرفت و با وجود نمایش خوب و دیدنی، این دیدار را با نتیجه 34 بر 31 واگذار کرد.

اسپانیا با کسب 17 عنوان بین المللی (4 مدال المپیک، 4 مدال جهانی و 9 مدال اروپایی) یکی از موفق ترین تیم های هندبال جهان نامیده می شود. مجموعه افتخارات این اسپانیایی شامل دو عنوان قهرمانی جهان، چهار بار مقام سوم در المپیک و دو نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا است. این تیم به همراه سوئد تنها تیم هایی هستند که دو بار پیاپی قهرمان اروپا شده اند.

بدترین نتیجه اسپانیا در المپیک به سال 1972 در مونیخ برمی گردد که آنها پانزدهمین عنوان خود را به دست آوردند. در مقابل، بهترین بازی المپیک 2020 آنها به المپیک 2020 توکیو رسید، جایی که آنها سومین عنوان خود را کسب کردند. در آخرین دوره مسابقات قهرمانی جهان که در سال 2021 در مصر برگزار شد، اسپانیا به مدال برنز جهان دست یافت.

جوردی ریبرا سرمربی تیم هندبال اسپانیا 59 سال سن دارد و در سال های 2018 و 2019 اسپانیا را به قهرمانی اروپا رساند. مدال برنز المپیک توکیو و مدال برنز مسابقات جهانی 2021 از دیگر افتخارات این سرمربی برای ماتادورها است.

آخرین بازی ایران و تیم ملی هندبال مردان اسپانیا در سال 2022 در یک دیدار تدارکاتی بود که با نتیجه 36 بر 22 به سود اسپانیا به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید