کار گروه مدیریت پسماند به کجا ختم شد؟ سراوانی ها از وضعیت موجود گلایه داشتند


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821582

احمدی: به هیچ عنوان زباله وارد سراوان نشود

علیرغم برگزاری جلسات متعدد برای رسیدگی به وضعیت پسماند سراوان از سوی مسئولان استانی، اقدام موثری صورت نگرفته و در روزهای اخیر سراوانیان خشمگین از وضعیت موجود مانع از ورود خودروهای حمل زباله شده اند. در همین حال استاندار گیلان خواستار تشکیل کارگروه ویژه مدیریت پسماند و ارائه راهکارهای علمی در این زمینه شد و گفت: استانداران و شهرداران را مسئول چهره زشت شهرهای استان دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسداله عباسی، استاندار گیلان آذرماه سال گذشته ساماندهی معضل پسماند را نیازمند مدیریت متمرکز دانست و به معاون هماهنگی امور عمرانی این مدیرکل دستور داد تا در اسرع وقت کارگروه ویژه مدیریت پسماند تشکیل شود. و به این منطقه اختصاص یافته است.

اواخر سال گذشته استاندار گیلان دستور برگزاری جلسه ای در محل دفن زباله سراوان راش در خصوص پسماندها داد و گفت: بزرگترین چالش استان که در سفر اخیر رئیس جمهور نیز مطرح شد بحث پسماند است.

عباسی با اعلام آخرین مهلت ارائه راهکارهای علمی مدیریت پسماند، گفت: شهرهای مختلف گیلان غرق در زباله شده است و در این راستا استانداران و شهرداران را مسئول چهره زشت شهرهای استان می دانم.

اما هنوز اقدام موثری در این راستا صورت نگرفته است و مردم شهرستان سراو در روزهای اخیر خشمگین از وضعیت موجود راه ورودی کامیون های حمل زباله را مسدود کرده اند.


مسئولان استانی باید برنامه ریزی کنند. زباله به هیچ عنوان وارد سراوان نشود

محمدرضا احمدی سنگری هشتم دی ماه در گفت و گو با خبرنگار، درباره وضعیت پسماند سراوان، با اشاره به اعتراض مردم منطقه به وضعیت موجود، گفت: در دو سه ماه اخیر زباله های سراوان موضوع Be Formed را مطرح کرده است. .

وی افزود: وزیر کشور از انباشت زباله در منطقه سراوان بازدید کرد و بسیار متاسف شد و خواستار عدم واردات زباله و تعطیلی زباله های سراوان شد اما مردم در عرض چند ماه نتیجه ای ندیدند و زباله ها همچنان ادامه دارد. از سایر مناطق وارد سراوان می شود زیرا این موضوع نیاز به پیگیری مسئولان استانی دارد.

نماینده مردم راش و حومم در مجلس گفت: مسئولان استان باید هر چه سریعتر تدبیری بیندیشند تا زباله ای وارد سراوان نشود، این دغدغه مردم است که منجر به ورود اهالی به سراوان شد. در روزهای اخیر ورودی سراوان را ببندید.

احمدی افزود: پس از 36 سال مسئولان منطقه باید حرکت درستی انجام دهند و به دغدغه های مردم پاسخ دهند چرا که مردم سراوان واقعاً عصیانگر شده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی نشدن وضعیت پسماند در سراوان گیلان را در رتبه اول سرطان قرار داده است و این یک فاجعه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید