کاشت پاهای مصنوعی برای جانبازان 70 درصد گیلان


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813724

کاشت پای مصنوعی بر روی جانباز 70 درصد توسط پزشک گیلانی که از رزمندگان دوران دفاع مقدس است انجام شد. این در حالی است که ایران در حال حاضر یکی از پنج کشوری است که کاشت پای مصنوعی را انجام می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برای اولین بار در گیلان کاشت پای مصنوعی رایگان برای جانبازان انجام شد.

فرد قطع عضو پس از این عمل مانند یک فرد سالم راه می رود

دکتر عزیز عباسپور در خصوص این عمل با اشاره به اینکه عمل کاشت پا در دو مرحله انجام می شود، گفت: عمل دوم 45 روز پس از عمل اول انجام می شود که طی آن ایمپلنت در داخل استخوان کاشته می شود و بیمار می تواند پس از این عمل انجام شود. عمل مانند یک فرد سالم راه بروید.

وی گفت: این عملیات برای اولین بار در کشور جانباز 70 درصد خوزستانی سلیمان راسی انجام شد.

سلیمان رییسی 17 ساله بود که برای دفاع از کشورش وارد میدان جنگ شد و در سال 65 در منطقه شلمچه به مقام جانبازی دست یافت.


295c3f88 6b93 4846 b7aa ebcfc85afba5 خبر خاکستری

محسن کبیری، تکنسین و متخصص پروتز در شرکت روش که 28 سال است برای جانبازان پروتز می‌سازد، می‌گوید: با کاشت پای مصنوعی یا ایمپلنت استخوان، بافت پا قطع شده دیگر بسته نمی‌شود، ماهیچه‌ها تغییر حجم نمی‌دهند. وی گفت: این روش درمانی از انحراف ستون فقرات، زخم های ساینده روی پوست و تعریق زیاد جلوگیری می کند و بیمار در پاها احساس طبیعی دارد.

نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس مرکز هنری و پروتزهای کوثر که برای دیدن نتیجه عمل از تهران به رش آمده بودند، خبر خوشی برای جانبازان داشت.

محمدعلی عامریان با بیان اینکه 15 درصد جانبازان در کشورمان قطع شده اند، گفت: هزینه عمل کاشت پای مصنوعی برای این جانبازان رایگان است و هزینه آن از سوی ستاد مرکزی بنیاد و روش انجام می شود. شهدا و جانبازان با بیمه تکمیلی .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید